Menu
Safco Doors

En digital salgsmaskine åbner nye døre for Safco Doors

Historien om Safco Doors, et propfyldt salgsark med relevante kundeemner og et tykkere ordrehæfte.

1 år Periode

2020-2021

+100 Varme leads

2019 vs. 2020

Om Safco

Mål

Fra traditionelt salg gennem detailkæder til moderne digitalt salg - direkte til slutkunden.

Målet for Safco var at finde gevinsten i at sælge direkte til slutbrugeren, hvilket krævede en omlægning af salgsapparatet, der førhen var afhængig af detailkæderne som mellemmand. Denne gevinst måtte naturligvis være at finde i en digital salgsmaskine, som kunne frembringe relevante kundeemner direkte i et Excel-ark til Safcos sælgere.

Løsning

For at sætte turbo på mængden af henvendelser og relevante kundeemner til Safco Doors, opsatte Kendskab en digital "salgsmaskine" gennem inbound-teknikker, marketing automation og målrettede annoncer tilpasset udvalgte kundesegmenter. Safco Doors har nemlig adskillige typer af kunder, hvilket medførte ekstra fordybelse i den enkelte kunde-persona og et fantastisk sparringsforløb med Safcos sælgere og Kendskabs specialister.

Efter at målgruppen var klarlagt, igangsatte Kendskab den digitale salgsindsats med henblik på at ramme 1) den rigtige målgruppe på 2) de rigtige kanaler med 3) de rigtige budskaber på 4) det rigtige tidspunkt i kunderejsen.

Kendskabs SoMe- og annonce-eksperter skabte relevante leads, som blev modnet gennem e-mail marketing og marketing automation flows baseret på lead scoring, hvorefter Safco Doors' sælgere fik besked hver gang en ny varm, potentiel kunde dukkede op i Excel-arket. Og nå ja, de der varme leads var der over 100 flere af i 2020, sammenlignet med 2019 - efter samarbejdet med Kendskab.

Resultat

Siden opstarten med Kendskab er Safco Doors salgsark blevet propfyldt med varme leads.

Og som resultat af det gode samarbejde mellem Safcos sælgere og Kendskabs specialister, er det ikke kun mængden, men også relevansen, af kundeemner som er nævneværdig.

Safco Doors har oplevet, at de rammer skarpere end nogensinde før, når de kontakter deres varme leads. Gevinsten har været en markant stigning på konverteringsraten i deres salgsafdeling.

Skal vi hjælpe dig med at bygge en digital salgsmaskine?

Manifest

Når du siger "ja" til Kendskab, siger du "ja" til et samarbejde.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.