Menu

Sådan opsætter du Conversion API i DanDomain

Sandra Birkefeldt

Opsætning af Conversion API er afgørende for at opnå et dybere indblik i dine data fra din annoncering på Facebook. Ved at få mere nøjagtige sporingsdata, forbedret datalagring og sikkerhed, dybere indsigt i konverteringshændelser og mulighed for at optimere din annonceringsindsats kan du maksimere effektiviteten af dine annoncer og opnå bedre resultater. Ved at bruge Conversion API er du bedre rustet til at træffe velinformerede beslutninger og skabe en mere effektiv og målrettet markedsføringsstrategi.

Opsætning af Conversion API i DanDomain

Step 1

  1. Gå til din Meta Business Manager → “Hændelsesadministrator / Events Manager“.
  2. Klik på “Indstillinger / Settings”.

Step 2

  1. Scroll indtil du kommer til “API for konvertering / Conversion API”.
  2. Klik “Generer adgangstoken / Generate token”.
  3. Kopier token.

Step 3

  1. Åben din DanDomain backend
  2. Klik på “Indstillinger → Shopindstillinger” i menuen til venstre.
  3. Herefter klikker du på “Tracking og feeds”.

Step 4

  1. Under “Facebook pixel conversion API adgangstoken” indsætter du det kopieret token fra “Hændelsesadministratoren”.
  2. Gem nu dine nye indstillinger.

 

Step 5

  1. Efter et øjeblik tjekker du igen din “Hændelsesadministrator / Events Manager” i Business Manageren.
  2. Hvis der ud fra dine standard events står “Browser • Server har du opsat din Conversion API korrekt.

Sandra Birkefeldt
  • Sociale Medier

Derfor skal du opsætte Meta’s Conversion API

Læs mere
Jeanette Brandt
  • Sociale Medier
  • Instagram
  • Facebook
  • Pinterest

Derfor er organisk SoMe vigtigt

Læs mere
Jeanette Brandt
  • Sociale Medier
  • Facebook

Hvorfor annoncere på Facebook?

Læs mere
Nanna Kristensen
  • Instagram

Hvorfor annoncere på Instagram?

Læs mere

Brug for hjælp til dine Facebook annoncer?

Vi hjælper dig gerne med alt fra opsætning af Conversion API som vi har gennemgået her, udvikling af strategi, skabelsen af indhold, løbende monitorering og optimering af dine Facebook annoncer – det er et af vores specialer som digital marketing bureau.

Sandra Birkefeldt

Her er en kendskaber. Det er Sandra

Social Ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.