Sådan arbejder vi med marketingstrategier – for B2B virksomheder

Dette er et netværksmøde for B2B virksomheder.

På dette B2B netværksmøde bliver du inspireret til, hvordan vi arbejder vi med marketingstrategier for B2B virksomheder.

Tidspunkt:

8.30 - 10.00 via invitation på Google-Meet

 

Agenda:

  • Kort introduktionsrunde
  • Siden sidst, konkret udfordring man søger sparring til, deling af succeshistorie m.v.
  • Dagens tema og debat

 

Tema: Sådan arbejder vi med marketingstrategier for B2B virksomheder

På dette netværksmøde får du inspiration til at skabe en rød tråd i din B2B markedsføring, som vil møde opbakning fra både ledelsen og salgsafdelingen.

Den optimale marketingstrategi kommer hverken fra salgsafdelingen eller ledelsen, men igennem en ligeværdig og balanceret dialog.

Det er vigtigt at forstå, og være enige om, centrale elementer i forretningen før den optimale strategi kan udformes.

 

Ejerskab

For at tage ejerskab over marketingplanen er det nødvendigt at være skarpe på:

  • Målet: Hvad skal vi understøtte igennem markedsføring? Hvor er vi om 3-5 år?
  • Produktet: Hvad sælger vi?
  • Persona: Hvem sælger vi til? Hvilken adfær kendetegner beslutningstagerne?
  • Positionering: Hvordan gør vi også attraktive overfor det rigtige publikum?

 

Vi får besøg af Casper Lauritsen fra Kendskab, som deler konkrete metoder til, hvordan man kan gøre sin marketingstrategi stærkere og med dybere forankring igennem organisationen.

 

Du får bl.a. indsigt i:

  • Hvordan vi som bureau forholder os til, og blander os i, din marketing strategi
  • Hvordan du skaber balance mellem “call to action” og bløde værdier i dit marketing mix
  • Hvordan du bliver klogere på fundamentet for din marketingstrategi
  • … og meget mere

Tilmeld dig vores B2B netværksgruppe og få adgang til dette event


Mød dagens oplægsholder

Kendskab ApS

Casper Frank Lauritsen er kundeansvarlig hos Kendskab og har det daglige ansvar for optimering og vækst af en fast kundeportefølje af virksomheder.

Casper har flere års erfaring med strategisk markedsføring og er ofte "hjernen" bag strategiarbejdet og marketingplanen.

Casper Frank Lauritsen

Flere detaljer om netværksmødet

Hvor foregår det?

Netværksmødet afholdes på Google-Meet via invitation.

Hvor lang tid varer mødet?

Netværksmødet starter kl. 8.30 og slutter kl. 10.00.

Hvad koster det?

Det er gratis at deltage i vores netværksmøder, men kræver at du er tilmeldt netværket.

Hvordan får jeg adgang til dette event?

Du skal være en del af vores netværk.

Det bliver du ved at tillmelde dig her.

Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
René Poulsen

Her er en kendskaber. Det er René

Direktør / Partner

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.