Derfor skal du opsætte Meta’s Conversion API

Sandra Birkefeldt

Facebook annoncering er blevet en afgørende del af mange virksomheders marketingstrategier. Det giver mulighed for at nå ud til et bredt, nyt publikum og generere trafik, leads og konverteringer.

Men for at maksimere effektiviteten af dine annoncer og opnå et dybere indblik i dine data er det vigtigt at opsætte Facebooks Conversion API. Det giver dig bedre muligheder for at indsamle mere præcise og omfattende data, som kan hjælpe dig med at træffe bedre beslutninger og optimere din annonceringsindsats. 

Efter Meta udrullede deres Conversion API er det blevet bevist, at vi får mere end 20% mere data igennem – selv efter Apple opdaterede deres App Tracking Transparancy (iOS14) samt nye GDPR lovgivninger vedr. cookies i EU.

Få en mere nøjagtig sporingsdata

Ved at opsætte Conversion API får du adgang til mere nøjagtige sporingsdata. Traditionelt bruger de fleste annoncører Facebooks pixel sporing, der er baseret på cookies i browseren. Men med stigende begrænsninger og bekymringer om privatliv og tredjepartscookies bliver denne metode mindre effektiv. Conversion API giver dig mulighed for at sende data direkte fra din server til Facebook, hvilket sikrer mere præcise og pålidelige data. Du vil derfor få et mere nøjagtigt billede af, hvilke brugere der interagerer med dine annoncer og udfører konverteringer på dit website.

Forbedret datalagring og sikkerhed

Ved at bruge Conversion API kan du opbevare dine data direkte på din server, før de overføres til Facebook. Dette giver dig mere kontrol over dine data og beskytter dine kunders personlige oplysninger bedre. Når dataene ikke overføres via klientens browser, mindskes risikoen for, at de bliver udsat for sikkerhedstrusler eller misbrug. Denne ekstra lagring og sikkerhedsforanstaltning sikrer, at du overholder gældende databeskyttelsesregler.

Optimeret annonceringsindsats

Ved at indsamle mere præcise og omfattende data gennem Conversion API får du bedre muligheder for at analysere og optimere din annonceringsindsats. Du kan identificere, hvilke annoncer, målgrupper eller kampagner der er mest effektive, og foretage justeringer baseret på disse indsigter. Med bedre data kan du tage bedre beslutninger om, hvordan du allokerer dine annoncebudgetter og justerer din markedsføringsstrategi for at opnå bedre resultater.

Opsummering

Opsætning af Conversion API er afgørende for at opnå et dybere indblik i dine data fra din annoncering på Facebook. Ved at få mere nøjagtige sporingsdata, forbedret datalagring og sikkerhed, dybere indsigt i konverteringshændelser og mulighed for at optimere din annonceringsindsats kan du maksimere effektiviteten af dine annoncer og opnå bedre resultater. Ved at bruge Conversion API er du bedre rustet til at træffe velinformerede beslutninger og skabe en mere effektiv og målrettet markedsføringsstrategi.

Det er dog ikke kun Meta alene, der har udrullet API’et. Flere og flere platforme følger trop, så du får bedre og mere præcise data ind fra dine annoncer. Få hjælp af din udvikler til at opsætte det korrekt eller gør det selv via Google Tag Manager.

Læs også: Sådan opsætter du nemt og hurtigt selv Conversion API i DanDomain.

Sandra Birkefeldt

Her er en kendskaber. Det er Sandra

Social Ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.