Opskriften på at lykkes online

Vi siger ikke vi har "den endegyldige" opskrift, men vi arbejder med den hver dag. Vi vil succes for vores kunder og hvordan opnår man lige det? Her får du vores bud på opskriften, udformet som en (meget lang) kontrolliste.

Introduktion til listen

Ting opstår ikke ud af ingenting. Listen her blev startet i 2019 på baggrund af en kundes henvendelse om at salget er gået helt i stå – det viser sig at en fejl i et stykke opdateret JavaScript gør at kunderne ikke kan lægge varer i kurven. Så under overskriften "Virker lortet?" spørger vi:

  • Kan man lægge varer i kurven?
  • Virker knapperne til at ringe/maile?
  • Går tilmeldingen til nyhedsbrevet igennem?

Når vi stiller disse spørgsmål, handler det om at vores opgave som digital marketing bureau, bl.a. handler om at skaffe trafik til hjemmesiden via betalt annoncering, søgemaskineoptimering, en indsats på sociale medier eller via e-mail markedsføring.

Mængden af trafik er fuldstændig ligegyldig, hvis vi ikke kan konvertere.

Der er kommet mange flere spørgsmål til siden og listen har heddet "Den gode forretning" og nu, opskriften på at lykkes online. Den får du her.

Listen er prioriteret ud fra hvor stor indflydelse det har på omsætning og profit, hvis der ikke er styr på den enkelte ting. Derfor starter vi med at spørge om det er lovligt og bevæger os dernæst ned af listen.

Bemærk at der er MANGE links til kilder på mere information og at særligt offentlige instanser er elendige til at huske at oprette redirects (jeg kigger på dig, Sundhedsstyrelsen), når de flytter deres indhold – hvis du opdager et dødt link, så sig endelig til så vi kan rette det i oversigten.

1. Er det lovligt?

Før vi kan bekymre os om noget andet, skal vi sikre at det vi gør er lovligt. 

  1. Har vi de rigtige tilladelser/registreringer?
    1. Farligt gods
    2. Fødevarer (Regler for salg af fødevarer og alkohol)
    3. Medicinske produkter (f.eks. mundbind) (Ansøgning om tilladelse til forhandling af håndkøbslægemidler, ansøgning om tilladelse til fremstilling og indførsel af lægemidler og mellemprodukter, medicinsk udstyr)
    4. Alkohol (Skiltning om salg af tobak og alkohol)
    5. Tobak
    6. Gambling (Tilladelsesindehavere)
    7. Fyrværkeri (Søg om tilladelse til salg og opbevaring af fyrværkeri)
  2. Skal indhold præsenteres på en speciel måde?
    1. Energimærkning? (Oversigt over produkttyper for erhverv, Sikkerhedsstyrelsen)
    2. Datablade?
    3. Er vi underlagt EUs direktiv om tilgængeligheden af offentlige organers websteder og mobilapplikationer? (Web Accessibility, EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS DIREKTIV (EU) 2016/2102 af 26. oktober 2016 om tilgængeligheden af offentlige organers websteder og mobilapplikationer)
  3. Skal varerne leveres på en speciel måde?
    1. Køl/frost (26. Kølekrav for fødevarer)
    2. Trykluftbeholdere
    3. Skrøbelige genstande
    4. Værdi (kontanter, ædelstene, værdipapirer, varer af høj værdi – kontakt dit fragtfirma, for at høre nærmere om hvad der er tilladt, værdigrænsen og evt. forsikring af dine forsendelser)
    5. Farligt gods (Transport af farligt gods, Beredskabsstyrelsen)
  4. Overholder vi GPDR? (Lovgivning)
    1. Bruger vi den data vi indsamler eller udgør den en unødvendig risiko?
  5. Overholder vi Markedsføringsloven? (Markedsføringsloven - oversigt over paragraffer, baggrund og formål)
    1. Sammenlignende reklame
    2. Tilbud (Tilbud og udsalg)
    3. Vildledende reklame
    4. Abonnementsfælder
    5. Etiske retningslinjer
      1. Alkohol (AlkoholReklameNævnets retningslinjer)
    6. Har priser med/uden moms samme synlighed? (Forbrugerombudsmanden)
    7. Viser vi priser inkl. alle obligatoriske udgifter? (Forbrugerombudsmanden)
  6. Ophavsret og brugsret (Ophavsretsloven)
    1. Firmanavn?
    2. Produktnavne?
    3. Tekst?
    4. Billeder?
  7. Cookie-notifikation (Danske regler for cookies - Cookiebot)
  8. Virksomhedsoplysninger på hjemmeside
    1. Fysisk adresse?
    2. Telefon?
    3. E-mail?
    4. CVR-nummer?
    5. Databehandler?
    6. Dataansvarlig?
    7. International:
      1. DE:
        1. Impressumspflicht (Impressumspflicht, Bundesministerium für Umwelt, Naturschutz, nukleare Sicherheit und Verbraucherschutz)

2. Er det sikkert?

Sikkerhed på internettet handler i denne sammenhæng om at sikre at andre ikke udgiver sig for at være os, hvilket kræver at vi verificerer, at vi er os.

  1. Er der opsat SPF, DKIM og DMARC for alle vores domæner? (Reducer risikoen for falske mails, Center for Cybersikkerhed)
  2. HTTPS? (Cyberforsvar der virker, Center for Cybersikkerhed)

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Anders Gerlev Hansen

Her er en kendskaber. Det er Anders

Head of SEO

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.