Undgå login problemer på Facebook Business Manager
Vi oplever mange tilfælde, hvor vores kunder pludselig ikke kan logge ind på deres private Facebook profil - og dermed ikke kan tilgå deres Business Manager. Vi er i dialog med Meta, og de har nogle interne bugs (januar 2023), der gør, at man kan opleve login problemer.
Det er vigtigt, at du har totrinsgodkendelse aktiveret på din private Facebook profil, da det øger sikkerheden i din Business Manager. Som udgangspunkt skal du bede alle administratorer på din Business Manager om, at aktivere totrinsgodkendelse.
Derudover er det meget vigtigt, at du ikke kun bruger én, men minimum 2 muligheder for totrinsgodkendelse. Vi anbefaler, at du bruger:
- Text message (SMS)
- Third party app (f.eks. Google)
Vi oplever nemlig problemer med Facebooks egen kodegenerator. Der er noget, der tyder på, at de er ved at udfase den, men det er ikke noget, som de har meldt ud. Vi har dog oplevet, at den fremgår som “forældet” hos flere kunder.
Sådan ændrer du dine indstillinger for totrinsgodkendelse

- Log ind på din Facebook profil
- Klik på dit billede i øverste højre hjørne

3. Vælg Indstillinger & Privatliv, dernæst Indstillinger

4. Klik på Sikkerhed og login i venstre menu

5. Midt på siden kan du se totrinsgodkendelse

6. Klik på rediger og indtast kode
7. Nu kan du ændre dine indstillinger
Bemærk, du skal gøre dette INDEN du får loginproblemer, da du skal bruge en kode for at komme ind. Indstillingerne for totrinsgodkendelse kan ikke tilgås via mobil.
Vigtigt! Når du får ny telefon
Det er vigtigt, at du eksporterer dine konti i Google Authenticator app’en INDEN du fabriks-gendanner din gamle telefon. Det gør du i øverste højre hjørne:
- Klik på de tre prikker
- Vælg “eksporter konti”
- Du får nu vist en QR kode
- Download Google Authenticator app’en på din nye telefon
- Scan QR koden på din gamle telefon
Nu skulle du gerne få en bekræftelse på, at dine konti er overført.
Sikkerhed i Business Manageren
Udover at have styr på totrinsgodkendelse, så anbefaler vi også, at du har mere end én administrator i din Business Manager. Det er simpelthen fordi vi ofte oplever, at når virksomhedsejeren får login problemer, så kan det være svært at tilgå Business Manageren igen, hvis ikke vi kan løse problemet.