Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse logo

Digitaliseringsløft for outdoor-virksomheder i Midtjylland og på Fyn

45 virksomheder fik hjælp til at løfte deres digitale tilstedeværelse, som en del af Kickstart Outdoor 2.0, her gennemgår vi Kendskabs ansvarsområder i forbindelse med projektet.

45 virksomheder

2022-2023

3 webinarer

Hjemmesider og søgemaskineoptimering, Sociale Medier, Annoncering

180 timer

Individuel sparring til deltagere

Om Kickstart Outdoor

Mål

"[...] at undersøge og forbedre virksomhedernes digitale performance. De skal være synlige på de rette kanaler, over for de rette målgrupper med det rette indhold."

Med det udgangspunkt sammensatte Kendskab et forløb, som først skulle finde ud af hvor virksomhederne var i dag og med udgangspunkt i den data, løfte deres kompetencer og dermed synlighed på relevante digitale kanaler.

Løsning

Sammen med VisitAarhus og Destination Fyn, definerede Kendskab en samlet løsning, som bestod af:

  1. Digital Score
  2. Webinarer
  3. Netværksarrangement
  4. Individuel sparring
  5. Opfølgning

Herunder uddyber vi de enkelte punkter.

Digital Score

Projektet starter med at VisitAarhus kontakter Kendskab om at få udarbejdet en “Digital score”, som er en vurdering af hvor digitaliseret medlemmerne af VisitAarhus er. Sammen med VisitAarhus laver vi en kontrolliste, som VisitAarhus og Destination Fyn udfylder for de deltagende virksomheder.

Efterfølgende har Kendskab samlet dataen fra kontrollisterne og brugt den til at udforme indholdet i de efterfølgende webinarer og sammensætte individuel sparring, målrettet virksomhedernes behov.

Webinarer

Det er en kæmpe fordel at have konkret data på, hvad deltagernes behov er, når vi holder et webinar. Så er jeg sikker på, at vi berører nogle emner, som rent faktisk er relevant for deltagerne og jeg kan gå i dybden med de emner hvor behovet er størst, og nøjes med korte opsummeringer, på de ting jeg ved alle har styr på.

Nanna Kristensen, Head of Social Ads hos Kendskab

Baseret på data fra Digital Score, sammensatte vi tre webinarer med overskrifterne:

  • Hjemmesider og søgemaskiner
  • Sociale medier
  • Annoncering

 Alle deltagere i Kickstart Outdoor 2.0 fik tilsendt links til at deltage live, hvor der var mulighed for at stille spørgsmål undervejs, eller de kunne se eller gense webinarer senere.

Det blev sparringen brugt til

1/3 af det samlede antal timer blev brugt på sparring omkring sociale medier, 1/4 til SEO og resten er fordelt på tværs af Kendskabs andre specialer, bl.a.:

 

Nogle konkrete eksempler:

Opfølgning

Undervejs har Kendskab løbende holdt projektgruppen opdateret med status på virksomhedernes brug af den individuelle sparring. Sammen har vi har sørget for at deltagelsen blev størst mulig og at der blev rakt ud til de virksomheder, som havde glemt alt om tilbuddet i løbet af sommerferien – deres højsæson.

Kendskab har undervejs indsamlet data for brug af den individuelle sparring, som projektgruppen hos VisitAarhus og Destination Fyn har taget med sig, og bruger til at prioritere fremtidige projekter og indsatser for de lokale outdoor virksomheder i Midtjylland og på Fyn.

Skal vi hjælpe dig med digital omstilling?

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.