Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse logo

Digitaliseringsløft for outdoor-virksomheder i Midtjylland og på Fyn

45 virksomheder fik hjælp til at løfte deres digitale tilstedeværelse, som en del af Kickstart Outdoor 2.0. Her gennemgår vi Kendskabs ansvarsområder i forbindelse med projektet.

45 virksomheder

2022-2023

3 webinarer

Hjemmesider og søgemaskineoptimering, Sociale Medier, Annoncering

180 timer

Individuel sparring til deltagere

Om Kickstart Outdoor

Mål

"[...] at undersøge og forbedre virksomhedernes digitale performance. De skal være synlige på de rette kanaler, over for de rette målgrupper med det rette indhold."

Med det udgangspunkt sammensatte Kendskab et forløb, som først skulle finde ud af hvor virksomhederne var i dag og med udgangspunkt i den data, løfte deres kompetencer og dermed synlighed på relevante digitale kanaler.

Løsning

Sammen med VisitAarhus og Destination Fyn, definerede Kendskab en samlet løsning, som bestod af:

  1. Digital Score
  2. Webinarer
  3. Netværksarrangement
  4. Individuel sparring
  5. Opfølgning

Herunder uddyber vi de enkelte punkter.

Digital Score

Projektet starter med at VisitAarhus kontakter Kendskab om at få udarbejdet en “Digital score”, som er en vurdering af hvor digitaliserede medlemmerne af VisitAarhus er. Sammen med VisitAarhus laver vi en kontrolliste, som VisitAarhus og Destination Fyn udfylder for de deltagende virksomheder.

Efterfølgende har Kendskab samlet dataen fra kontrollisterne og brugt den til at udforme indholdet i de efterfølgende webinarer og sammensætte individuel sparring, målrettet virksomhedernes behov.

Webinarer

Det er en kæmpe fordel at have konkret data på, hvad deltagernes behov er, når vi holder et webinar. Så er jeg sikker på, at vi berører nogle emner, som rent faktisk er relevant for deltagerne og jeg kan gå i dybden med de emner hvor behovet er størst, og nøjes med korte opsummeringer, på de ting jeg ved alle har styr på.

Nanna Kristensen, Head of Social Ads hos Kendskab

Baseret på data fra Digital Score, sammensatte vi tre webinarer med overskrifterne:

  • Hjemmesider og søgemaskiner
  • Sociale medier
  • Annoncering

Alle deltagere i Kickstart Outdoor 2.0 fik tilsendt links til at deltage live, hvor der var mulighed for at stille spørgsmål undervejs, eller de kunne se eller gense webinarer senere.

Det blev sparringen brugt til

1/3 af det samlede antal timer blev brugt på sparring omkring sociale medier, 1/4 til SEO og resten er fordelt på tværs af Kendskabs andre specialer, bl.a.:

 

Nogle konkrete eksempler:

Opfølgning

Undervejs har Kendskab løbende holdt projektgruppen opdateret med status på virksomhedernes brug af den individuelle sparring. Sammen har vi har sørget for at deltagelsen blev størst mulig og at der blev rakt ud til de virksomheder, som havde glemt alt om tilbuddet i løbet af sommerferien – deres højsæson.

Kendskab har undervejs indsamlet data for brug af den individuelle sparring, som projektgruppen hos VisitAarhus og Destination Fyn har taget med sig, og bruger til at prioritere fremtidige projekter og indsatser for de lokale outdoor virksomheder i Midtjylland og på Fyn.

Skal vi hjælpe dig med digital omstilling?

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.