Der findes indenfor digital marketing forskellige redskaber, der kan hjælpe med at fortælle dig, om du har succes med dine kampagner eller ej.

ROAS (Return On Ad Spend) og POAS (Profit On Ad Spend) er to af disse måleinstrumenter, hvor ROAS i dag nok fortsat er det mest udbredte blandt danske virksomheder.

Det til trods for, at ROAS ikke er det mest præcise redskab, da det udelukkende viser dig, hvor mange penge du får retur af de penge, du bruger på en kampagne.

I den henseende er POAS et mere præcist instrument end POAS, fordi du trækker eventuelle udgifter, du har haft i forbindelse med dit salg fra. Med et mere præcist resultat til følge.

Men hverken POAS eller ROAS kan isoleret set hjælpe dig med at træffe beslutninger for din forretning. 

DBO Grafik 2025

DBO kan løfte din forretning

Hos Kendskab opererer vi derfor med et redskab, vi kalder for Dækningsbidragsoptimering (DBO). Vi bruger DBO og POAS i kombination for at hæve vidensniveauet fra kanalniveau til forretningsniveau.

Med DBO kan du udregne den bruttoprofit, der skal til, for at du får de penge hjem på markedsføring du har brugt. Du kan se, hvornår du får dækket dine faste omkostninger, og du kan sikre, at du opnår dit ønskede resultat før skat.

DBO kan med andre ord hjælpe dig ved at give dig noget ret præcist at regne efter, når du skal vælge, hvilke kanaler, kampagner og varer, du skal satse på med din digitale markedsføring.

Untitled 01023

Vil du lære mere om DBO?

Hos Kendskab er vi eksperter i DBO, og vi vil gerne dele ud af vores viden.

Derfor har vi lavet et videokursus, hvor vores kollega Sebastian går i dybden med emnet.

Når du har set videoen, ved du, hvorfor det er essentielt for dig at vinke farvel til ROAS, og hvorfor det kan hjælpe din forretning, hvis du bruger POAS til at optimere dit dækningsbidrag i fremtiden.

Ægte samarbejde

Vi er et marketingteam med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Casper Frank Lauritsen

Her er en kendskaber. Det er Casper

Kundeansvarlig

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.