Købsrejsen for de fleste starter med et spørgsmål til en AI eller søgemaskine, uanset om de så heddet ChatGPT, Google eller noget tredje. Nogen skal fortælle dem, at du gerne vil sælge noget. Hos Kendskab hjælper vi virksomheder som din, med at skrive indhold, som kan læses af Google, Bing og AI-modellernes robotter.
Indhold
Hvorfor skal der "indhold" på min hjemmeside?
Hvor starter arbejdet med indhold?
Det afhænger af den nuværende status på din hjemmeside. Vi prioriterer indholdet ud fra kundens købsrejse. Hvis du eksempelvis endnu ikke har fået alle produkter på din hjemmeside, så er det her vi starter med at tage fat. Besøgende kan ikke købe produkter, du ikke har til salg. I dette tilfælde kan vi hjælpe dig med at sikre, at når du opretter produkter, så kommer alle de vigtigste informationer med, for de bedste resultater. Har du mange produkter hjælper vi gerne med at prioritere hvilke grupper af produkter, der skal oprettes først baseret på søgevolumen og vores arbejde med strukturen på din hjemmeside.
Oftest er vores anbefaling dog blot at komme i gang. Kan det ikke gøres automatisk, så har I måske brug for en studentermedhjælper, som kan indtaste data, tage billeder og oprette produkterne I jeres system.
Opdatering af gammelt indhold
Når der er styr på det grundlæggende, anbefaler vi at sikre at det indhold som måske allerede eksisterer er up-to-date. Gammelt indhold kan resultere i trælse henvendelser fra kunder der forlanger gratis fragt for et lavere beløb end du tilbyder i dag, til besøgende der vælger at handle hos konkurrenten, fordi noget information var direkte forkert. Vi anbefaler generelt ikke at slette alt gammelt indhold, men i stedet at opdatere det. Vi inddeler indhold i tre kategorier, når vi laver analyser af hele hjemmesider eller begrænsede områder af dem – du kan sagtens bruge samme model til dine produkter, blogindlæg eller "alt":
-
🟢 GRØN: Behold
Indholdet er godt som det er. Der står det der skal, og ikke noget, der ikke skal.
F.eks. et produkt eller en service, som ikke har ændret sig siden sidst den blev opdateret.
-
🟡 GUL: Opdatér
Indholdet er mangelfuldt, men kan leve videre på hjemmesiden så snart det er opdateret.
F.eks. et produkt eller service, som har fået en ny funktion, pris eller farve.
-
🔴 Rød: Slet
Indholdet er forældet eller misvisende og har ingen fremtidig værdi.
F.eks. et kursus der blev afholdt for 5 år siden eller cover til en mobiltelefon som er 10 år gammel.
Bemærk: Bare fordi noget er gammelt, behøver det ikke lande i den røde kategori! Brugsvejledninger til et komplekst produkt og henvisninger til reservedele kan skabe omsætning mange år efter produktet blev solgt.
Byg nyt indhold
Nu bliver det rigtig spændende: Vi skal have nyt indhold på hjemmesiden. Vi kan bistå dig i alt fra idégenerering til skabelsen og upload af indhold. Præcist hvordan vi samarbejder om at få nyt indhold på hjemmesiden, er helt op til dig. Hvis du har tiden, anbefaler vi at du, eller en af dine kollegaer med ekspertviden indenfor emnet er skribenten og at I trækker på vores kompetencer i forhold til valg af søgeord og optimering af indholdet. Alternativt kan vi sagtens stå for det hele: Om der skal bruges AI til hele eller dele af processen er op til dig.
Indhold er ikke kun til Google
Når vi bygger eller rådgiver om indhold, så gør vi en dyd ud af at det ikke kun skal bruges på Google, men også kan anvendes f.eks. til annoncering på sociale medier eller som indhold til dit nyhedsbrev. Vi tager altid en snak med dig om hvordan indholdet skal bruges, før vi går i gang med at skrive, da det kan have stor betydning for udformningen.
Læs mere om de mange andre ting Kendskab tilbyder, som digital marketing bureau, og tag endelig kontakt, for en uforpligtende snak om hvordan vi kan hjælpe dig med SEO.





