Derfor er organisk SoMe vigtigt

René Poulsen

Sociale medier er mere end blot et reklameplatform - det er et univers fyldt med muligheder for at forbinde og inspirere følgere på en dybere måde. Når du arbejder med organisk indhold, kan du skabe vækst gennem dine platforme uden at bruge annoncekroner.

I en virtuel verden, hvor konkurrencen er intens, og algoritmer styrer strømmen af indhold, står organisk indhold som et kraftfuldt værktøj til at skille sig ud og skabe interaktioner. I denne artikel udforsker vi, hvorfor organisk indhold er så vigtigt på sociale medier og hvordan det kan føre til autentiske relationer, opbygning af tillid, og en dedikeret følgerskare. Lad os gå på opdagelse i den uovertrufne kraft af organisk indhold og forstå, hvordan det kan forme en stærk og varig tilstedeværelse på sociale medieplatforme.

 

Fordele ved organisk tilstedeværende

1. Større troværdighed

Organiske SOME opslag kan opbygge en stærk relation mellem dine følgere og virksomheden, da du engagere med dine følgere. Dette kan øge din troværdighed, hvilket er med til at opbygge en loyal kundebase.

2. Engagement og interaktion

Organisk indhold har ofte potentialet til at engagere brugerne mere end betalt indhold. Når indholdet er relevant og interessant, er folk mere tilbøjelige til at reagere, kommentere, dele og interagere med det, hvilket kan øge rækkevidden og synligheden af indholdet.

3. Relationsskabelse

Ved at lave organisk indhold kan du opbygge en mere meningsfuld og langsigtet relation til dine følgere. Det handler ikke kun om at få dem til at købe noget, men også om at opbygge et fællesskab og forstå deres behov og ønsker bedre.

4. Platformens algoritme

De fleste sociale medieplatforme prioriterer organisk indhold, der skaber betydelig engagement, når de bestemmer, hvilke indlæg der skal vises i brugernes feeds. Hvis dit indhold klarer sig godt i form af engagement, vil indholdet blive eksponeret for flere brugere uden ekstra omkostninger. Derfor er det en god ide, at stille spørgsmål i dit indhold, da det kan øge interaktionen.

5. Brand awareness

Organisk indhold er en fantastisk mulighed for at øge brand awareness og sprede dit budskab uden at være for aggressiv. Når dine følgere interagerer med dit indhold på sociale medier, så rangerer du højere i algoritmerne. Dermed øger du synligheden af dit indhold og forbedrer din rækkevidde.

 

Selvom organisk indhold er værdifuldt, er det også vigtigt at bemærke, at det kan tage tid og kræver en strategisk tilgang. Det kræver derimod en mere kontinuerlig indsats at få loyale følgere til at engagere med dine opslag. Derfor er det vigtigt, at få udarbejdet en content-kalender, der sikrer overblik over dine opslag, så der løbende kommer nye opslag op på din profil.

En kombination af organisk og betalt indhold kan være den mest effektive måde at opbygge en stærk tilstedeværelse på sociale medier og opnå de ønskede resultater.

 

Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Anders Gerlev Herstrøm

Her er en kendskaber. Det er Anders

Head of SEO

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.