Derfor er organisk SoMe vigtigt

Nanna Kristensen

Sociale medier er mere end blot et reklameplatform - det er et univers fyldt med muligheder for at forbinde og inspirere følgere på en dybere måde. Når du arbejder med organisk indhold, kan du skabe vækst gennem dine platforme uden at bruge annoncekroner.

I en virtuel verden, hvor konkurrencen er intens, og algoritmer styrer strømmen af indhold, står organisk indhold som et kraftfuldt værktøj til at skille sig ud og skabe interaktioner. I denne artikel udforsker vi, hvorfor organisk indhold er så vigtigt på sociale medier og hvordan det kan føre til autentiske relationer, opbygning af tillid, og en dedikeret følgerskare. Lad os gå på opdagelse i den uovertrufne kraft af organisk indhold og forstå, hvordan det kan forme en stærk og varig tilstedeværelse på sociale medieplatforme.

 

Fordele ved organisk tilstedeværende

1. Større troværdighed

Organiske SOME opslag kan opbygge en stærk relation mellem dine følgere og virksomheden, da du engagere med dine følgere. Dette kan øge din troværdighed, hvilket er med til at opbygge en loyal kundebase.

2. Engagement og interaktion

Organisk indhold har ofte potentialet til at engagere brugerne mere end betalt indhold. Når indholdet er relevant og interessant, er folk mere tilbøjelige til at reagere, kommentere, dele og interagere med det, hvilket kan øge rækkevidden og synligheden af indholdet.

3. Relationsskabelse

Ved at lave organisk indhold kan du opbygge en mere meningsfuld og langsigtet relation til dine følgere. Det handler ikke kun om at få dem til at købe noget, men også om at opbygge et fællesskab og forstå deres behov og ønsker bedre.

4. Platformens algoritme

De fleste sociale medieplatforme prioriterer organisk indhold, der skaber betydelig engagement, når de bestemmer, hvilke indlæg der skal vises i brugernes feeds. Hvis dit indhold klarer sig godt i form af engagement, vil indholdet blive eksponeret for flere brugere uden ekstra omkostninger. Derfor er det en god ide, at stille spørgsmål i dit indhold, da det kan øge interaktionen.

5. Brand awareness

Organisk indhold er en fantastisk mulighed for at øge brand awareness og sprede dit budskab uden at være for aggressiv. Når dine følgere interagerer med dit indhold på sociale medier, så rangerer du højere i algoritmerne. Dermed øger du synligheden af dit indhold og forbedrer din rækkevidde.

 

Selvom organisk indhold er værdifuldt, er det også vigtigt at bemærke, at det kan tage tid og kræver en strategisk tilgang. Det kræver derimod en mere kontinuerlig indsats at få loyale følgere til at engagere med dine opslag. Derfor er det vigtigt, at få udarbejdet en content-kalender, der sikrer overblik over dine opslag, så der løbende kommer nye opslag op på din profil.

En kombination af organisk og betalt indhold kan være den mest effektive måde at opbygge en stærk tilstedeværelse på sociale medier og opnå de ønskede resultater.

 

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.