Menu

Kom godt i gang med organisk Pinterest

Sandra Birkefeldt

Pinterest er en visuel søgemaskine, der fungerer som inspiration inden for alt fra mode og madlavning til indretning og rejser. Med over 400 millioner aktive brugere månedligt tilbyder Pinterest en unik mulighed for at nå ud til en bred og engageret målgruppe.

Men hvordan kan du bedst udnytte denne platform til at øge din online synlighed og drive organisk trafik til din hjemmeside? Her er nogle gode råd til at komme i gang med Pinterest organisk.

1. Pinterest-profil

  • Start med at oprette en virksomhedskonto, hvis du ikke allerede har en. Dette giver adgang til avancerede analyser og funktioner.
  • Sørg for at din profil er fuldt optimeret med en klar profilbeskrivelse, et professionelt profilbillede og et link til din hjemmeside.

 

2. Skab engagerende indhold

  • Pinterest er visuelt, så sørg for at dine pins er i høj kvalitet og fængende indhold.
  • Lav pins i forskellige formater såsom billeder og videoer for at tiltrække forskellige typer af brugere.
  • Undersøg hvad din målgruppe interesserer sig for og skab indhold, der imødekommer deres behov og interesser.

 

3. Brug relevante søgeord

  • Optimér dine pins og beskrivelser med relevante søgeord for at forbedre synligheden i søgeresultaterne.
  • Undgå at overdrive med søgeord, men sørg for at inkludere dem naturligt i dine beskrivelser.

 

4. Vær konsekvent

  • Opdatér jævnligt dit indhold og vær aktiv på platformen for at opbygge og vedligeholde din følgerskare.
  • Planlæg dine pins i forvejen ved hjælp af planlægningsværktøjer.

 

5. Mål og analysér

  • Brug Pinterests indbyggede analyseværktøjer til at spore din præstation og forstå, hvad der fungerer bedst for din profil.
  • Juster din strategi løbende baseret på dine analyser for at optimere dine resultater.

 

Sandra Birkefeldt

Her er en kendskaber. Det er Sandra

Social Ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.