Pinterest Trends; Nyt værktøj til bedre placeringer på Pinterest

Sandra Birkefeldt

I oktober 2022 udrullede Pinterest værktøjet: Pinterest Trends til de nordiske lande, med formålet om at hjælpe annoncører med at opdage nye søgetendenser og måle på succesen heraf. Her kommer der et overblik over hvad det nye værktøj er og hvad det kan.

Folk på Pinterest besøger kanalen, når de har et behov for at finde inspiration. Hvad end det er middags idéer, forårsmode trends, eller indretningsidéer, så foretages der dagligt mange søgninger indenfor alverdens områder.

For at give annoncører på platformen et dybere og bedre indblik i brugernes søgeadfærd, præsenterede Pinterest det smarte værktøj; Pinterest Trends.

Pinteresttrends Kendskab Indsigt

Her har man muligheden for at undersøge:

  • Stigende trends
  • Toptrends pr. måned
  • Top trends pr. år
  • Sæsonens trends

Altsammen med yderligere filtreringsmuligheder indenfor demografi, interesser, søgeord, alder og køn.

Pinterest kan sammenlignes med søgemaskineoptimering af dit website. Dine opslag kan i princippet leve for evigt, hvis du ligger på de rigtige søgeord og har en visuelt fængende pin. Det betyder også, at vi ikke bare kan oprette ad hoc pins, og regne med gode placeringer med det samme. Vi skal f.eks. allerede oprette indhold vedr. julen 3 måneder forinden, fordi søgningerne så småt begynder at stige heromkring. Her er Pinterest Trends et godt værktøj til at undersøge hvad, der trendede forrige år og til at undersøge stigende trends.

Google Trends vs. Pinterest Trends

Vi kan sammenligne værktøjet med Google Trends. Her har man også muligheden for at indsætte et bestemt søgeord for at finde frem til volumen på ordet og sammenligne med andre søgninger.

 

 

Pinterest Trends giver et mere dybdegående indblik i ændring pr. uge/måned/år for søgningen samt demografien og populære pins bag søgeordene på selve platformen. Det giver et bedre fundament for at inspirere annoncørerne til, hvilket indhold der virker og hvad man skal indtænke i ens pins, når man kigger på hvem søgningerne foretages af.

 

 

Indtil videre har Danmark kun mulighed for at basere sin undersøgelser over alle nordiske lande herunder Norge, Finland og Sverige - så vi kan endnu ikke kun undersøge det danske marked for hvilke søgeord, der trender. Med det sagt, så minder de nordiske landes søgninger meget om hinanden, så derfor er Pinterest Trends stadig en unik mulighed for at basere sine pins tekster på unikke søgninger og få de bedste placeringer - både når vi snakker det betalte indhold og især organisk.

Sandra Birkefeldt

Her er en kendskaber. Det er Sandra

Social Ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.