Godkendte rådgivere til SMV:Digital

Kendskab har flere rådgivere, godkendt til SMV:Digital projekter indenfor digital markedsføring. Vi hjælper dig gerne med at søge midler til dit digitale projekt, som vi har gjort det for flere af vores kunder allerede.

Kommende puljer

Rådgivning til digitale projekter

SMV:Digital puljer gives til at komme i gang eller videre med digitalisering, herunder også rådgivning omkring digital markedsføring – læs mere under menupunktet "Ydelser".

Puljerne skifter fra år til år og der er åbent for ansøgning i begrænsede perioder. Puljerne annonceres i god tid og vi holder løbende øje med hvilke der er relevante for digital markedsføring og sender besked via vores nyhedsbrev, som du kan tilmelde dig via pop-uppen nederst til venstre.

Der ydes tilskud til mange typer projekter udover digital markedsføring, f.eks. implementering af robotteknologi, ERP og regnskab. Den slags SMV:Digital projekter kan vi ikke hjælpe med hos Kendskab.

SMV tilskud til rådgivning gives typisk 1:1, hvilket betyder at du kan få 1 kr. i støtte, for hver 1 kr. du selv bruger (dine arbejdstimer kan som regel regnes med til 365 kr./time, 2023 tal). De præcise forhold for medfinansieringen vil være angivet i detaljerne for den enkelte pulje.

8 procentpoint højere omsætningsvækst

Erhvervsfremmestyrelsen måler løbende på effekten af SMV:Digital og kom i november 2023 frem til følgende hovedkonklusioner:

  • Deltagelse i SMV:Digital har en positiv effekt på omsætning og beskæftigelse. Det viser statistiske beregninger.
  • Deltagere i SMV:Digital opnåede på to år en 8 procentpoint højere stigning i omsætning end lignende SMV’er, som ikke havde deltaget.
  • Deltagere i SMV:Digital har oplevet en smule højere stigning i beskæftigelse end lignende SMV’er, der ikke har deltaget.

Virksomheder i kontrolgruppen (8.630) oplevede i perioden 2017-2021 en omsætningsvækst på 8,7 %, deltagere i SMV:Digital (395) opnåede i samme periode en omsætningsvækst på 16,7 %, altså 8 procentpoint mere.

Smv Digital Deltagere Er Glade Grise

3 SMV projekter hos Kendskab

... og der er mange flere eksempler – vi har ikke dem alle online, men her er en enkelt case, hvor SMV:Digital var en del af projektet:

Safco Doors

En digital salgsmaskine åbner nye døre for Safco Doors

Historien om Safco Doors, et propfyldt salgsark med relevante kundeemner og et tykkere ordrehæfte.

Læs casen

   

Kendskabs godkendte SMV rådgivere

René Poulsen
René Poulsen
Direktør / Partner
Jakob Hofman
Jakob Hofman
Direktør / Partner
Anders Gerlev Hansen
Anders Gerlev Herstrøm
Head of SEO
Plus Ligmed
Er der i projektet behov for flere kompetencer, så har vi seje kollegaer at trække på Mød alle Kendskabere

Ofte stillede spørgsmål om SMV puljer

Hvad kan jeg få støtte til?

Helt kort: Rådgivning og investering i digitale tiltag.

SMV:Digital forklarer det således: "Det er generelt de rådgivende aktiviteter, som støttes, og ikke de udførende. I overført betydning svarer det til at hvis digitaliseringsprojektet var et byggeprojekt, så er de rådgivende aktiviteter arkitektens og de udførende murerens."

Der udbydes en række forskellige puljer med specifikke formål, f.eks. rådgivning fra et digital markedsføringsbureau i SEO, annoncering o.lign. listen med kommende puljer kan findes på SMV:Digitals hjemmeside.

For alle puljer gælder, at der IKKE gives støtte til almindelig driftsoptimering.

Hvilke kompetencer har Kendskab?

Kendskab har godkendte rådgivere indenfor nedenstående i forbindelse med SMV:Digital:

  • Strategi og forretningsmæssig sparring
  • Markeds- og konkurrentanalyser
  • Digital marketing
  • E-Handel
  • Digital omstilling
  • Automatisering
Hvilke specialer har Kendskab?

Kendskab har følgende specialer, ift. SMV:Digital:

  • Strategi og forretningsmæssig sparring
  • E-handelsplatform, webshop- og systemvalg, betalinger
  • Besøgsdataanalyse, konverteringsoptimering, business intelligence
  • Kundegenkendelse, mersalg, dynamisk platform og prissætning
  • Datadreven markedsføring, søgemaskineoptimering (SEO/SEM), sociale medier, e-mail automation
  • Kanalstrategi, multichannel, omnichannel

 

Hjælper I med ansøgning om SMV tilskud?

Ja, vi hjælper gerne med udformning af ansøgningen. Sparring med dit lokale Erhvervshus er frivilligt, men en god idé.

Hjælper I med andre SMV-puljer?

Ja!

SMV:Eksport er oftest der hvor Kendskab er mest relevant, udenfor SMV:Digital. Vores kompetencer spiller godt sammen med de krav der stilled til SMV:Eksport tilskud. Læs mere om SMV:Eksport her.

Til SMV:PRO tilskud kan vi være relevante alt efter opgaven. Vi kan eksempelvis bistå med analyse og udvikling af virksomhedens strategiske afsæt samt udvikling af nye, skalerbare forretningsmodeller. Se SMV:PRO FAQ her.

Kan jeg søge mere end én pulje?

Ja, men generelt gælder at:

Du kan almindeligvis kun få tildelt én af hver type pulje af gangen. Så er du i gang med SMV:Digital projekt, f.eks. støtte til implementering af et nyt IT system, så kan du ikke få tilskud til en anden SMV:Digital pulje til eksempelvis privat rådgivning.

Du kan til gengæld, almindeligvis, få tildelt en SMV:Eksport pulje, hvis du skal udvide til Sverige e.lign.

For nærmere information om begrænsninger for de enkelte puljer, henviser vi til at læse mere om den enkelte pulje og hvis du er i tvivl, så kontakt dit lokale Erhvervshus.

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.