Employer Branding

Tiltræk og fasthold kvalificerede medarbejdere

Udlicitér din employer branding opgave til et modent bureau, der forstår:

  • Din forretning og arbejdsplads.
  • Dine (fremtidige) medarbejdere.
  • Online branding og markedsføring.

Selvom du laver jobopslag, deler stillingerne på de sociale medier, i nyhedsbrevet og måske endda via portaler, er der ingen garantier. Faktisk er det kun blevet sværere at få kvalificerede medarbejdere til de specialiserede stillinger.

Du har måske et behov for at få kvalificerede ansøgninger lige nu, så du investerer i at få dem dækket hurtigst muligt. Det giver mening. Men tænk hvis der allerede lå 3 kvalificerede (uopfordrede) ansøgere i din indbakke, inden du manglede dem...

Hvis kvalificerede medarbejdere er afgørende for din succes, bør du overveje at arbejde strategisk med dit Employer Brand. Det kan vi hjælpe dig med. Læs mere om hvordan på siden her.

Kendskabs Employer Branding Framework

Se videoeksempler på vores Employer Branding indsats

Vi har ikke en one-size-fits-all løsning. Men vi har gennemtestet vores Employer Branding framework, som gør, at vi kan arbejde mere effektivt. Og et effektivt samarbejde er afgørende for vores fælles succes.

Sådan ser et Employer Branding forløb ud

Step 1. Forventningsafstemning og igangsættelse

Inden vi starter, skal vi selvfølgelig være enige.

  • Mål og udbytte
  • Pris og tidslinje
  • Interviews og dataindsamling. Vi stiller de rigtige spørgsmål for at få de rigtige svar.

Det er her vi finder ud af om vi skal indgå et samarbejde.

Step 2. Vi sammenfatter strategien

Vi udformer den konkrete køreplan med udgangspunkt i vores analysearbejde.

Her bliver vi bl.a. konkrete på:

  • Dit Employer Brand og de kandidater du gerne vil tiltrække
  • Kernebudskaber
  • Supplerende budskaber
  • Kanalmix
  • Budgetfordeling
Miljøbilleder Kendskab Sept 2022 49

Step 3. Eksekvering – Video og annoncering

Med strategien på plads udformer vores videospecialist 2-3 Employer Branding videoer.

  • Vi besøger dine faciliteter, skyder videoer og klipper dem i forskellige længder og formater til web og SoMe.
  • Vi påbegynder annoncering på de kanaler din målgruppe færdes.
  • Vi sørger for en løbende dialog for at høre mere om kvaliteten af de ansøgerer I får ind, så vi kan tilpasse budskaber og målretning derefter.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad koster et Employer Branding forløb?

Der er mange faktorer der spiller ind. Tag en snak med os om dine behov, så kan vi hurtigt komme med et prisestimat.

Hvad hvis vi gerne vil varetage nogle af opgaverne selv?

Det er ikke noget problem. Vi er fleksible – og selvom vi gerne vil varetage hele opgaven for at sikre kvaliteten er i orden – så vil vi gerne arbejde sammen med vores kunder. Og hvis I kan løse nogle af opgaverne selv, så giver det super god mening i samarbejdet.

Kan jeg se nogle eksempler på Employer Branding kampagner I har lavet?

Ja, se fx. denne case med Tal & Tanker, hvor vi har nogle konkrete videoeksempler med.

Ellers send en mail til rene@kendskab.dk.

Tot Logo

En helstøbt Employer Branding strategi løser rekrutteringsudfordringer for Tal & Tanker

Kendskab har hjulpet Tal & Tanker med at tiltrække kvalificerede kandidater via en Employer Branding strategi, som er eksekveret via analysearbejde, videoproduktion og SoMe annoncering.

Læs casen

Touch points

Bonusfordel ved at investere i Employer Branding

En anden bonus er, at dine kunder med al sandsynlighed vil se dine videoer. Hvem kan ikke lide samarbejdspartnere med glade medarbejdere? 

Derfor er investeringen i Employer Branding en mere helhedsorienteret tilgang til at forbedre virksomhedens image både over for nye medarbejdere og kunder/samarbejdspartnere, hvis vi sammenligner med enkeltstående opslag på diverse jobplatforme. Dermed ikke sagt, at det ene udelukker det andet. Tværtimod spiller det godt sammen, fordi dine kandidater ofte har flere berøringsflader med din virksomhed.

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
René Poulsen

Her er en kendskaber. Det er René

Direktør / Partner

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.