Employer Branding

Tiltræk og fasthold kvalificerede medarbejdere

Udlicitér din employer branding opgave til et modent bureau, der forstår:

  • Din forretning og arbejdsplads.
  • Dine (fremtidige) medarbejdere.
  • Online branding og markedsføring.

Selvom du laver jobopslag, deler stillingerne på de sociale medier, nyhedsbrevet og måske endda via portaler, er der ingen garantier. Faktisk er det kun blevet sværere at få kvalificerede medarbejdere til de specialiserede stillinger.

Du har måske et behov for at få kvalificerede ansøgninger lige nu, så du investerer i at få dem dækket hurtigst muligt. Det giver mening. Men tænk hvis der allerede lå 3 kvalificerede (uopfordrede) ansøgere i din indbakke, inden du manglede dem...

Hvis kvalificerede medarbejdere er afgørende for din succes, bør du overveje at arbejde strategisk med dit Employer Brand. Det kan vi hjælpe dig med. Læs mere om hvordan på siden her.

Kendskabs Employer Branding Framework

Se videoeksempler på vores Employer Branding indsats

Vi har ikke en one-size-fits-all løsning. Men vi har gennemtestet vores Employer Branding framework, som gør, at vi kan arbejde mere effektivt. Og et effektivt samarbejde er afgørende for vores fælles succes.

Sådan ser et Employer Branding forløb ud

Step 1. Forventningsafstemning og igangsættelse

Inden vi starter, skal vi selvfølgelig være enige.

  • Mål og udbytte
  • Pris og tidslinje
  • Interviews og dataindsamling. Vi stiller de rigtige spørgsmål for at få de rigtige svar.

Det er her vi finder ud af om vi skal indgå et samarbejde.

Step 2. Vi sammenfatter strategien

Vi udformer den konkrete køreplan med udgangspunkt i vores analysearbejde.

Her bliver vi bl.a. konkrete på:

  • Dit Employer Brand og de kandidater du gerne vil tiltrække
  • Kernebudskaber
  • Supplerende budskaber
  • Kanalmix
  • Budgetfordeling
Miljøbilleder Kendskab Sept 2022 49

Step 3. Eksekvering – Video og annoncering

Med strategien på plads udformer vores videospecialist 2-3 Employer Branding videoer.

  • Vi besøger dine faciliteter, skyder videoer og klipper dem i forskellige længder og formater til web og SoMe.
  • Vi påbegynder annoncering på de kanaler din målgruppe færdes.
  • Vi sørger for en løbende dialog for at høre mere om kvaliteten af de ansøgerer I får ind, så vi kan tilpasse budskaber og målretning derefter.

Ofte stillede spørgsmål

Hvad koster et Employer Branding forløb?

Der er mange faktorer der spiller ind. Tag en snak med os om dine behov, så kan vi hurtigt komme med et prisestimat.

Hvad hvis vi gerne vil varetage nogle af opgaverne selv?

Det er ikke noget problem. Vi er fleksible – og selvom vi gerne vil varetage hele opgaven for at sikre kvaliteten er i orden – så vil vi gerne arbejde sammen med vores kunder. Og hvis I kan løse nogle af opgaverne selv, så giver det super god mening i samarbejdet.

Kan jeg se nogle eksempler på Employer Branding kampagner I har lavet?

Ja, se fx. denne case med Tal & Tanker, hvor vi har nogle konkrete videoeksempler med.

Ellers send en mail til rene@kendskab.dk.

Error: Value cannot be null. Parameter name: mediaItem

En helstøbt Employer Branding strategi løser rekrutteringsudfordringer for Tal & Tanker

Kendskab har hjulpet Tal & Tanker med at tiltrække kvalificerede kandidater via en Employer Branding strategi, som er eksekveret via analysearbejde, videoproduktion og SoMe annoncering.

Læs casen

Touch points

Bonusfordel ved at investere i Employer Branding

En anden bonus er, at dine kunder med alt sandsynlighed vil se dine videoer. Hvem kan ikke lide samarbejdspartnere med glade medarbejdere? 

Derfor er investeringen i Employer Branding en mere helhedsorienteret tilgang til at forbedre virksomhedens image både over for nye medarbejdere og kunder/samarbejdspartnere, hvis vi sammenligner med enkeltstående opslag på diverse jobplatforme. Dermed ikke sagt, at det ene udelukker det andet. Tværtimod spiller det godt sammen, fordi dine kandidater ofte har flere berøringsflader med din virksomhed.

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
René Poulsen

Her er en kendskaber. Det er René

Direktør / Partner

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.