Performance Max

Performance Max er en kampagnetype, som udnytter Googles algoritme og data. Dine annoncer vil optræde på tværs af Googles platforme: Søgenetværket, Shopping, Display, YouTube, Gmail og Maps. Dine annoncer vises dermed i hele kunderejsen. Performance Max kan være med til at fange 13 % flere konverteringer.

Hvad er Performance Max?

Performance Max:

  • Er målbaseret
  • Bruger AI/maskinlæring til optimering
  • Supplerer dine andre annoncer
  • Udnytter alle dine aktiver
  • Genererer selv yderligere aktiver

Lad os sætte lidt flere ord og forklaringer på hvad det indebærer:

Målbaseret og brugen af AI, betyder at vi fortæller Google Ads hvad vi gerne vil opnå og så finder Google selv ud hvad der virker bedst. Præcist hvordan hverken kan eller vil Google fortælle, men I grove træk gør den sig nogle antagelser ud fra hvad den ved om din målgruppe og produkter i forvejen, prøver sig frem og justerer løbende baseret på resultaterne. Hvis du eksempelvis har bedt din Performance Max kampagne om at maksimere antallet af konverteringer, og et bestemt produkt konverterer godt, så vil det blive vist oftere, end produkter som sjældent konverterer. Er målet i stedet omsætning, kunne det sagtens være at et andet produkt, som er dyrere, men ikke konverterer så ofte, er det der fremhæves.

Har du andre kampagner kørende på specifikke søgeord, platforme eller målgrupper, så vil disse blive vist i stedet for Performance Max. Det er hvad der menes med, at Performance Max supplerer dine andre annoncer.

Når du opsætter en Performance Max kampagne kan du tilføje mange forskellige aktiver. Aktiver er delbar data som billeder, videoer, overskrifter og beskrivelser, som du enten selv har tilføjet eller Google har fundet på din hjemmeside eller i dit produktfeed. Performance Max sammensætter selv annoncer baseret dine aktiver og finder frem til den samlede løsning, som opnår de mål du sætter for kampagnen.

Performance Max kræver mål

Og det er enormt vigtigt at vi går efter de rigtige mål og sporer på det. Det kræver lidt opsætning at få Performance Max til at performe maksimalt.

Det er virkelig nemt når vi taler eCommerce og B2C: Mere omsætning, flere salg – kør!

Er du på udkig efter kundeemner til din B2B-forretning, så bliver det lidt mere kompliceret. Her skal vi, hvis Performance Max skal fungere optimalt, give den noget data at arbejde med i form af kroner-øre værdier på hvor meget det eksempelvis er værd når en besøgende klikker på dit telefonnummer, udfylder din kontaktformular, skriver sig op til dit nyhedsbrev, downloader din e-bog, bruger din produktkonfigurator, besøger din LinkedIn-profil eller ... der er mange muligheder.

Det er noget vi som digital marketing bureau, gerne vil tale med dig om, før vi eventuelt sætter gang i en Performance Max kampagne.

Kilder og videre læsning

Vil du vide mere om Performance Max? Så læs eventuelt videre her:

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Henrik 00542

Her er en kendskaber. Det er Henrik

Search specialist

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.