Performance Max:
- Er målbaseret
- Bruger AI/maskinlæring til optimering
- Supplerer dine andre annoncer
- Udnytter alle dine aktiver
- Genererer selv yderligere aktiver
Lad os sætte lidt flere ord og forklaringer på hvad det indebærer:
Målbaseret og brugen af AI, betyder at vi fortæller Google Ads hvad vi gerne vil opnå og så finder Google selv ud hvad der virker bedst. Præcist hvordan hverken kan eller vil Google fortælle, men I grove træk gør den sig nogle antagelser ud fra hvad den ved om din målgruppe og produkter i forvejen, prøver sig frem og justerer løbende baseret på resultaterne. Hvis du eksempelvis har bedt din Performance Max kampagne om at maksimere antallet af konverteringer, og et bestemt produkt konverterer godt, så vil det blive vist oftere, end produkter som sjældent konverterer. Er målet i stedet omsætning, kunne det sagtens være at et andet produkt, som er dyrere, men ikke konverterer så ofte, er det der fremhæves.
Har du andre kampagner kørende på specifikke søgeord, platforme eller målgrupper, så vil disse blive vist i stedet for Performance Max. Det er hvad der menes med, at Performance Max supplerer dine andre annoncer.
Når du opsætter en Performance Max kampagne kan du tilføje mange forskellige aktiver. Aktiver er delbar data som billeder, videoer, overskrifter og beskrivelser, som du enten selv har tilføjet eller Google har fundet på din hjemmeside eller i dit produktfeed. Performance Max sammensætter selv annoncer baseret dine aktiver og finder frem til den samlede løsning, som opnår de mål du sætter for kampagnen.