Menu

Performance Max

Performance Max er en kampagnetype, som udnytter Googles algoritme og data. Dine annoncer vil optræde på tværs af Googles platforme: Søgenetværket, Shopping, Display, YouTube, Gmail og Maps. Dine annoncer vises dermed i hele kunderejsen. Performance Max kan være med til at fange 13 % flere konverteringer.

Hvad er Performance Max?

Performance Max:

  • Er målbaseret
  • Bruger AI/maskinlæring til optimering
  • Supplerer dine andre annoncer
  • Udnytter alle dine aktiver
  • Genererer selv yderligere aktiver

Lad os sætte lidt flere ord og forklaringer på hvad det indebærer:

Målbaseret og brugen af AI, betyder at vi fortæller Google Ads hvad vi gerne vil opnå og så finder Google selv ud hvad der virker bedst. Præcist hvordan hverken kan eller vil Google fortælle, men I grove træk gør den sig nogle antagelser ud fra hvad den ved om din målgruppe og produkter i forvejen, prøver sig frem og justerer løbende baseret på resultaterne. Hvis du eksempelvis har bedt din Performance Max kampagne om at maksimere antallet af konverteringer, og et bestemt produkt konverterer godt, så vil det blive vist oftere, end produkter som sjældent konverterer. Er målet i stedet omsætning, kunne det sagtens være at et andet produkt, som er dyrere, men ikke konverterer så ofte, er det der fremhæves.

Har du andre kampagner kørende på specifikke søgeord, platforme eller målgrupper, så vil disse blive vist i stedet for Performance Max. Det er hvad der menes med, at Performance Max supplerer dine andre annoncer.

Når du opsætter en Performance Max kampagne kan du tilføje mange forskellige aktiver. Aktiver er delbar data som billeder, videoer, overskrifter og beskrivelser, som du enten selv har tilføjet eller Google har fundet på din hjemmeside eller i dit produktfeed. Performance Max sammensætter selv annoncer baseret dine aktiver og finder frem til den samlede løsning, som opnår de mål du sætter for kampagnen.

Performance Max kræver mål

Og det er enormt vigtigt at vi går efter de rigtige mål og sporer på det. Det kræver lidt opsætning at få Performance Max til at performe maksimalt.

Det er virkelig nemt når vi taler eCommerce og B2C: Mere omsætning, flere salg – kør!

Er du på udkig efter kundeemner til din B2B-forretning, så bliver det lidt mere kompliceret. Her skal vi, hvis Performance Max skal fungere optimalt, give den noget data at arbejde med i form af kroner-øre værdier på hvor meget det eksempelvis er værd når en besøgende klikker på dit telefonnummer, udfylder din kontaktformular, skriver sig op til dit nyhedsbrev, downloader din e-bog, bruger din produktkonfigurator, besøger din LinkedIn-profil eller ... der er mange muligheder.

Det er noget vi som digital marketing bureau, gerne vil tale med dig om, før vi eventuelt sætter gang i en Performance Max kampagne.

Kilder og videre læsning

Vil du vide mere om Performance Max? Så læs eventuelt videre her:

Manifest

Når du siger "ja" til Kendskab, siger du "ja" til et samarbejde.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Anders Gerlev Hansen

Her er en kendskaber. Det er Anders

Head of SEO

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.