Teknisk SEO analyse

En SEO teknisk analyse betyder, at vi gennemgår din hjemmesides teknik. Vi tjekker det der ligger inde bagved, som man ikke nødvendigvis ser som besøgende. Med andre ord gennemgår vi, hvad Google læser. Her kan vi se de fejl, der kan hindre en god placering eller give kunderne en dårlig brugeroplevelse.

Fundamentet for vores onpage SEO analyse

Vores SEO tekniske analyse er en manuel, håndholdt gennemgang af din hjemmeside, bygget på:

  • Google Search Essentials – Google’s egne retningslinjer for hvordan man bliver synlig på søgemaskinen
  • Erfaring – Vi har gennemgået tusindvis af hjemmesider og kigger hver dag på nye

De ~50 kontrolpunkter på vores liste opdateres løbende, på baggrund af ændringer i Google’s retningslinjer, udvikling indenfor online synlighed som f.eks. chatbots som ChatGPT, vores egen mange års erfaring og data, daglige nyheder fra branchen eller vores samtaler med andre SEO specialister til konferencer.

Hvis din hjemmeside har en udfordring vi ikke har set før, så jubler vi: Det sker nemlig så sjældent :)

Derfor er vores tekniske SEO analyse "manuel"

Vi bruger værktøjer til at indsamle data, men selve analyse-delen er manuel. Vores erfaring er, at der findes mange gode, men ingen perfekte værktøjer: Automatiske SEO analyse-værktøjer melder ofte om fejl, som ikke er rigtige fejl, eller overser ting, som vores ekspert-øjne opfanger blot ved at skimte koden.

Du får ikke en liste med ligegyldige punkter om at dine billeder er fylder 2 KB mere end anbefalingen eller dine meta-beskrivelser er for lange. I stedet sørger vi for, at den liste du får, er ting som rent faktisk hjælper din hjemmeside med at blive synlig på søgemaskinerne og i svar fra AI.

En af fordelene ved at vi gennemgår din side manuelt, er at vi samtidig lærer din virksomhed at kende. Vi kan typisk se hvad det er for et sprog I bruger, når I skriver tekst til kunderne, hvad jeres vigtigste produkter er og hvordan har I arbejdet med SEO indtil nu.

Har vi adgang til dit CMS, retter vi gerne småfejl undervejs. Det kan eksempelvis være at vi finder tre døde links, så er det bedre bare at opdatere det med det samme i stedet for at lave et punkt i rapporten og spilde din og vores tid på at skrive ned og prioritere en opgave der tager 1 min. at løse.

Det får du med i en SEO teknisk analyse fra Kendskab

Vi besøger din hjemmeside og gennemgår brugeroplevelse: Vi kigger på hvilke forskellige typer sider du har og gennemgår dem som dine brugere ville. Vi noterer de muligheder for forbedring vi støder på undervejs, med udgangspunkt i din forretningsmodel. Det handler ikke kun om at finde fejl, men i lige så høj grad mulighederne.

Der hvor vi skaber størst værdi med analysen er den efterfølgende prioritering af opgaverne og dialog med udvikleren. Vi vil sandsynligvis stille dig nogle spørgsmål i forbindelse med analysen og på baggrund af dine svar og vores fund, komme med en prioriteret liste over udfordringer som bør løses snarest, udfordringer der løses i det løbende arbejde og hvilke punkter, som skal kontrolleres igen senere.

Udover prioritering, hjælper vi også med at definere hvem der skal løse hvilke opgaver: Er det opgaver for udvikleren, jer selv eller noget vi skal løse for jer?

En del af en større helhed

Teknisk SEO er det første skridt og vigtigste skridt på vejen til gode placeringer, læs mere om hvordan vi arbejder med søgemaskineoptimering her.

Skal vi analysere din hjemmeside?

Så kontakt os, det er ganske uforpligtende og vi starter altid med en samtale om dine behov, ikke kun for SEO, men digital marketing generelt, så vi sikrer det rigtige udgangspunkt og at en SEO teknisk analyse nu også er det helt rigtige for din virksomhed lige nu.

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Sebastian Dyrgaard

Her er en kendskaber. Det er Sebastian

Kundeansvarlig

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.