Menu

Instagram Ads

Med instagram kan vi hjælpe med at styrke dit brand og tiltrække nye kunder fra din ønskede målgruppe. Den grafiske præsentation af dig og dit brand er en anderledes måde at gøre sig synlig på – og det er lige netop dét instagram kan. Vi hjælper med at opsætte kampagner og annoncer, samt tracker hvad der går godt på din profil. Alle kan få succes med at annoncere på Instagram, hvis det bliver gjort korrekt.

Miljøbilleder Kendskab Sept 2022 5

Instagram er et medie hvor brugerne ofte leder efter inspiration og derved gøre dem mere købeklare. Derfor er det oplagt for dig, som virksomhed, at vise dine produkter frem netop her. På instagram kan du nå ud til dine potentielle kunder via organiske opslag og betalte annoncer. Hvad der er det helt rigtige for dig, finder vi ud af sammen.

Når du som virksomhed skal styrke dit brand eller tiltrække nye kunder er Instagram et rigtig godt sted at gøre det. Du kan fange din målgruppe baseret på geografi, interesser og meget mere. Gennem Instagram har du mulighed for at promote dit brand ligesom du ønsker det. Du kan have fuld fokus på det visuelle og hvordan du ønsker at gøre dig synlig.

Forskellige led i din Instagram strategi

Det kan være svært at navigere rundt i, hvilken Instagram strategi der er den rigtige for dig og din virksomhed. Men det er noget du finder en plan for i samarbejde med vores Social Ads specialister. Samtidig tager vi et kig på om der er brug for andre sociale kanaler, der kan give et godt samspil med Instagram.

Annoncetyper

Når man annoncere på Instagram er der et væld af muligheder, når du skal vælge annoncetyper såsom billedannoncer, videoannoncer, karrusel annoncer, lead annoncer og instant experiences. Instant experiences er samlingsannoncer, hvor flere forskellige billeder og videoer kan tilføjes i én samling, og dermed fortælle en historie om jeres brand eller produkter.

Når man skal producere sit indhold til annoncen skal placeringerne altid være in mente for at kunne tilpasse grafik og video på bedst mulig vis. På Instagram har i tre primære placeringer:

  • Nyhedsfeed / Udforsk
  • Stories
  • Reels

Det er vigtigt at være opmærksom på, at formatet mellem de særligt to af placeringerne er forskellige. For annoncer i feedet er formatet 1:1 eller 4:5, mens det for stories og Reels ligger på 9:16.

Kendskab 1 1 Format

1:1 format

  • 1080 x 1080 px
  • Placering: Udforsk - eller Nyhedsfeedet.
  • Annoncetyper: Billede, video, karrusel eller instant experiences.

9:16 format

  • 1080 x 1920 px
  • Placering: Mellem stories, i Udforsk eller på Reel-siden
  • Annoncetyper: Video eller billede
Kendskab 9 16 Format
Kendskab 4 5 Format

4:5 format

  • 1200 x 1500 px
  • Placering: Udforsk - eller Nyhedsfeedet.
  • Annoncetyper: Billede eller video

Hvorfor er formaterne vigtige?

Smartphone-brugere holder telefonen lodret 94% af tiden, hvilket ligger til grund for at højformatsvideoer i 9:16 ses 90% oftere til ende end det ellers klassiske horisontale format.
Vi ser det ofte: store brands som udelukkende får lavet deres deres annoncerings/kampagnemateriale i en kvadratisk 1:1 eller horisontal 16:9 version og forventer, at deres online marketingafdeling eller bureau kan bruge videomaterialet én-til-én i alle andre marketingkanaler og placeringer. Dét er en kæmpe fejl, og det bremser effekten, opmærksomheden og CTR markant på jeres kampagner, og derfor bør de vertikale annonceformater være en essentiel del af den moderne marketingplan i dag.

Der er ikke one-size-fits-all, når det gælder billede - og video content til digital marketing og annoncering. Men i får en stor fordel, når i allerede under planlægning og optagelse af kampagner, indtænker de høje formater og kanaler. Dvs. husker at lave højformat filmklip samtidig med de horisontale. På dén måde sikrer i nemlig en konsistent og effektiv kampagne udrulning på tværs af kanaler og placeringer.

 

Nanna Kristensen
  • Instagram

Hvorfor annoncere på Instagram?

Læs mere

Manifest

Når du siger "ja" til Kendskab, siger du "ja" til et samarbejde.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Nanna Kristensen

Her er en kendskaber. Det er Nanna

Head of Social Ads

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.