B2B markedsføring

Synlighed og relevans under hele kunderejsen

Dine nye kunder er derude et sted. I særdeleshed derude i det digitale univers – i hvert fald hvis man ved hvor og hvordan man fanger deres opmærksomhed. En oplagt mulighed kan være LinkedIn annoncering. Jf. Dansk Industri viser Analyse af 750 professionelle B2B indkøbere, at virksomhedernes online tilstedeværelse er essentiel, uagtet om de sælger digitalt eller ikke sælger digitalt.

Vi hjælper B2B virksomheder med at øge deres digitale synlighed for at få flere kundeemner til salgsafdelingen. Er du er villig til at skrue op for den (digitale) indstilling og gøre tingene på en ny og smartere måde? Ikke på sådan en kold-canvas-måde, men hvor vi bringer din faglighed i spil og skaber relevans – og troværdighed – overfor dine "drømmekunder", så de får lyst til at høre mere.


I samarbejde med dit hold udvikler vores specialister den rigtige strategi, der eksponerer din virksomhed for de rette kundeemner med de helt rigtige budskaber. Dernæst tager vi kundeemnerne i hånden, varmer dem op med marketing automation og sender dem videre til dine sælgere.

Vi har ikke en one size fits all løsning. Intet “framework” – men en tilgang med 3 elementer for en sund B2B strategi. Vi har valgt at kalde den BLP. Det er ikke sikkert du skal arbejde med alle 3. Det ved vi ikke  for vi kender dig ikke endnu. Skal vi lave om på det?

Branding, Leads & Prospekter

Branding

Dine kunder kommer ikke af sig selv – og slet ikke, hvis de ikke har lyst. Vi brander din virksomhed, øger kendskabet til dine services og får din ekspertise online. Det skaber ikke nødvendigvis resultater i morgen, men branding er en vigtig del i en ambitiøs og ikke mindst bæredygtig B2B strategi.

Leads

Du skal være til stede, når behovet er der. Punktum. De varme søgninger på dine services og produkter findes i Google, og din tilstedeværelse her er essentiel for at vinde salget. Vi hjælper dig med at fange efterspørgslen i markedet så du kan få de nemme kunder først.

Prospekter

Vi tiltrækker relevante prospekter med skarpt indhold og gør dem salgsmodne med Marketing Automation – et nyttigt værktøj til dine sælgere. Det er nemlig ikke alle dine kunder, der selv tager kontakt medmindre de er klar. Med Marketing Automation gør vi kommunikationen og relationen mere personlig, og åbner samtidig døren for snakken med kunden.

Med Marketing Automation bygger vi bro mellem marketing og salg, så der skabes varme leads til salgsafdelingen.

Jonatan Isachsen / Client Manager

I B2B-segmentet er hele købsprocessen markant mere kompliceret end B2C. Der er ofte flere aktører inde over købsbeslutningen, det drejer sig oftere om større beløb og der er næsten altid mere på spil, når en potentiel kunde skal vælge din løsning frem for din konkurrents'.

Det er bare enklere at sælge et par bukser til Hr. Jensen, end at sælge en IT-løsning eller et byggeprojekt til +100.000 kr, hvor kunden står til ansvar for købsbeslutningen. Og derfor er det ikke længere nok at have skarpe sælgere. De skal spilles gode.

Hos Kendskab bygger vi digitale salgsmaskiner, som opsnuser nye kundeemner via annoncering, SoMe og SEO, former dem til varme leads med retargeting og marketing automation og sender dem videre til dine sælgere, som lukker salget. Det er teamwork.

Men vi er ikke digitale tryllekunstnere. Vi er bare gode til vores ting - ligesom du er god til din.

  • B2B
  • Download

B2B Guide: 5 trin til flere salg og mere tid

Læs mere

 

 

Logo Hvid Baggrund RGB

En hybrid marketing-model skaber unikke konkurrencefordele for Gastro13

I samarbejde med Gastro13, har Kendskab eksekveret en 360 graders digital strategi med udgangspunkt i kunderejsen og de udfordringer tusinder af virksomheder har i købsprocessen af en frokostordning.

Læs casen

Samarbejde skaber succes

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Ditte Jensen

Her er en kendskaber. Det er Ditte

Office Manager

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.