Marketing Automation

Vi tiltrækker relevante prospekter med skarpt indhold og gør dem salgsmodne med Marketing Automation – et nyttigt værktøj til dine sælgere. Det er nemlig ikke alle dine kunder, der selv tager kontakt medmindre de er klar. Med Marketing Automation gør vi kommunikationen og relationen mere personlig, og åbner samtidig døren for snakken med kunden.

Sådan arbejder vi med Marketing Automation

Samarbejdet mellem salg og marketing du har ventet på

Først og fremmest handler marketing automatisering om at udlægge kunderejsen og automatisere salgsprocessen, hvor marketing og salg arbejder tæt sammen mod at få flere kunder.

Hvis I er relativt nye til B2B marketing, annonceringsbudgetter og spend, giver det ofte mening at starte indsatsen i Google. Her finder I leads som aktivt søger efter jeres løsning. De skal ofte ikke bearbejdes i samme grad, og bearbejdningen af leads er hele idéen med marketing automation. Ved at åbne for annoncering på SoMe via. lead ads, får jeres virksomhed interessante leads, I ellers ikke har adgang til. Heller ikke i Google.

 

Marketing automation - hvad er det?

Helt konkret består marketing automation typisk af en række automatiserede mails i et mail flow, som bearbejder leads der har skrevet sig op fra Facebook, LinkedIn, Google og websitet osv... Denne indsats supplerer vi med retargeting for at øge tilstedeværelsen med flere touch points.

Med marketing automation varmer vi leads op for at gøre dem salgsklare. Vi bruger ikke en fast skabelon for vores mailflows, fordi opskriften til et succesfuldt projekt sjældent er den samme. I stedet tager vi udgangspunkt i jeres viden, målgrupperne og den digitale strategi til at eksekvere konverterende e-mails. Dog er der visse fællestræk vi arbejder med, da vi altid vil...

  • Segmentere budskaber og levere USP'er på de rigtige tidspunkter i kunderejsen.
  • Udtrykke pains og gains på baggrund af data fra sign-up formularene, adfærd samt personalisering i eksekveringen.
  • Skabe en form for urgency med konverterende budskaber og CTA'er, som opfordrer modnet leads til selv at række ud til din virksomhed.

Efter leads er modnet, sender vi dem automatisk videre til salgsafdelingen, som 1) får en notifikation hver gang et nyt modnet lead er klar og 2) en overskuelig fremvisning af data til at forberede salgskaldet i et excel-ark eller jeres CRM system.

 

Vi genererer leads

I samarbejde udtænker vi lokkekaldet og får relevante leads ind i marketingmotoren med gated content

Vi bearbejder leads

Ved at bruge Marketing Automation personaliserer og segmenterer vi indhold og budskaber med fokus på kunderejsen for at opvarme leads til salgsafdelingen

Vi skaber brandvarme kundeemner

Når leads er opvarmet med Marketing Automation, gør vi det nemt for dem selv at række ud til jeres virksomhed.

Læs vores B2B Guide: 5 trin til flere salg og mere tid

  • B2B
  • Download

B2B Guide: 5 trin til flere salg og mere tid

Læs mere

 

Læs vores case med Safco Doors

 

Safco Doors

En digital salgsmaskine åbner nye døre for Safco Doors

Historien om Safco Doors, et propfyldt salgsark med relevante kundeemner og et tykkere ordrehæfte.

Læs casen

 

 

 

 

 

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Anders Halkier

Her er en kendskaber. Det er Anders

Content creator

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.