Bliv vist i AI overblik på Google

Anders Gerlev Herstrøm

Visning af din hjemmeside I Googles AI overview afhænger af de helt traditionelle SEO-tiltag som optimering af indhold, strukturering af indhold samt overholdelse af Googles retningslinjer for teknik og spam. Derudover bør du følge deres anbefalingerne for best practice.

Sådan sikrer du visning i Google AI overview

Ifølge Googles egen vejledning, så skal du ikke gøre noget særligt for at blive vist i Google AI overview, som de skriver:

"Google's systems automatically determine which links appear. There is nothing special for creators to do to be considered other than to follow our regular guidance for appearing in search, as covered in Google Search Essentials."

Kilde: AI Overviews and your website

Hvordan påvirker AI overblik min SEO strategi?

Udrulningen af AI Overview og andre opdateringer til hvordan Google præsenterer sine resultater skulle ikke påvirke din SEO strategi. Forstået på den måde, at hvis det gør, så var din strategi i forvejen forældet.

Det er meget muligt, at du på grund af AI overblik opdateringen er blevet opmærksom på, at din SEO strategi trænger til en opdatering.

Er du i tvivl om hvorvidt din SEO strategi er up-to-date og sikrer maksimal synlighed på søgemaskinen, så vil vi gerne gå den igennem med dig og om nødvendigt, lægge en ny, som sikrer visning ikke kun i AI Overview, men alle de forskellige steder på Google, hvor din hjemmeside kan dukke op.

Se overblik over de mange organiske visninger Google tilbyder her: Overview of Search appearance

Grundlæggende Google AI overblik strategi

At dukke op i Googles AI Overview (og andre AI-vejledninger som f.eks. ChatGPT) kræver at der er en direkte sammenkædning mellem dit produkt og forespørgslen. Det bedste er, at skrive vejledninger til hvordan du bruger produktet, til at opnå resultatet. Nogen (dig) skal fortælle Google at dine hamre kan bruges til at slå søm i, dit SEO værktøj kan overvåge placeringer eller regnskabsprogram integrerer direkte med diverse webshopsystemer.

Hvis ikke du gør, hvem skal så?

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
René Poulsen

Her er en kendskaber. Det er René

Direktør / Partner

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.