Bliv vist i AI overblik på Google

Anders Gerlev Hansen

Visning af din hjemmeside I Googles AI overview afhænger af de helt traditionelle SEO-tiltag som optimering af indhold, strukturering af indhold samt overholdelse af Googles retningslinjer for teknik og spam. Derudover bør du følge deres anbefalingerne for best practice.

Sådan sikrer du visning i Google AI overview

Ifølge Googles egen vejledning, så skal du ikke gøre noget særligt for at blive vist i Google AI overview, som de skriver:

"Google's systems automatically determine which links appear. There is nothing special for creators to do to be considered other than to follow our regular guidance for appearing in search, as covered in Google Search Essentials."

Kilde: AI Overviews and your website

Hvordan påvirker AI overblik min SEO strategi?

Udrulningen af AI Overview og andre opdateringer til hvordan Google præsenterer sine resultater skulle ikke påvirke din SEO strategi. Forstået på den måde, at hvis det gør, så var din strategi i forvejen forældet.

Det er meget muligt, at du på grund af AI overblik opdateringen er blevet opmærksom på, at din SEO strategi trænger til en opdatering.

Er du i tvivl om hvorvidt din SEO strategi er up-to-date og sikrer maksimal synlighed på søgemaskinen, så vil vi gerne gå den igennem med dig og om nødvendigt, lægge en ny, som sikrer visning ikke kun i AI Overview, men alle de forskellige steder på Google, hvor din hjemmeside kan dukke op.

Se overblik over de mange organiske visninger Google tilbyder her: Overview of Search appearance

Grundlæggende Google AI overblik strategi

At dukke op i Googles AI Overview (og andre AI-vejledninger som f.eks. ChatGPT) kræver at der er en direkte sammenkædning mellem dit produkt og forespørgslen. Det bedste er, at skrive vejledninger til hvordan du bruger produktet, til at opnå resultatet. Nogen (dig) skal fortælle Google at dine hamre kan bruges til at slå søm i, dit SEO værktøj kan overvåge placeringer eller regnskabsprogram integrerer direkte med diverse webshopsystemer.

Hvis ikke du gør, hvem skal så?

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Tine Kaasgaard

Her er en kendskaber. Det er Tine

Client Manager

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.