Bliv vist i AI overblik på Google
Sådan sikrer du visning i Google AI overview
Ifølge Googles egen vejledning, så skal du ikke gøre noget særligt for at blive vist i Google AI overview, som de skriver:
"Google's systems automatically determine which links appear. There is nothing special for creators to do to be considered other than to follow our regular guidance for appearing in search, as covered in Google Search Essentials."
Hvordan påvirker AI overblik min SEO strategi?
Udrulningen af AI Overview og andre opdateringer til hvordan Google præsenterer sine resultater skulle ikke påvirke din SEO strategi. Forstået på den måde, at hvis det gør, så var din strategi i forvejen forældet.
Det er meget muligt, at du på grund af AI overblik opdateringen er blevet opmærksom på, at din SEO strategi trænger til en opdatering.
Er du i tvivl om hvorvidt din SEO strategi er up-to-date og sikrer maksimal synlighed på søgemaskinen, så vil vi gerne gå den igennem med dig og om nødvendigt, lægge en ny, som sikrer visning ikke kun i AI Overview, men alle de forskellige steder på Google, hvor din hjemmeside kan dukke op.
Se overblik over de mange organiske visninger Google tilbyder her: Overview of Search appearance
Grundlæggende Google AI overblik strategi
At dukke op i Googles AI Overview (og andre AI-vejledninger som f.eks. ChatGPT) kræver at der er en direkte sammenkædning mellem dit produkt og forespørgslen. Det bedste er, at skrive vejledninger til hvordan du bruger produktet, til at opnå resultatet. Nogen (dig) skal fortælle Google at dine hamre kan bruges til at slå søm i, dit SEO værktøj kan overvåge placeringer eller regnskabsprogram integrerer direkte med diverse webshopsystemer.
Hvis ikke du gør, hvem skal så?