Google Marketing Livestream 2022 - Det nye

Jesper Knudsen

Få et grundigt referat af hovedemnerne fra Googles Marketing Live Stream 2022 og hold dig opdateret på ændringerne i dine annonceringsmuligheder.

Youtube

YouTube som annonceringskanal er vokset markant, og det ser ikke ud til at stoppe foreløbigt. Derfor bliver Google Shopping og Search kampagner utilstrækkeligt i et ambitiøst Google marketing mix – Youtube skal også tænkes ind.

Derudover bruger flere og flere Google Discovery, mange uden at vide det eller tænke over det. Det samme gælder Google Maps, hvor annonceret indhold kan virke som en service.

Personligt er jeg ikke den store fan af Gmail annoncer, men lad os tage den med, så vi ved vi snakker om Performance Max, som vi allerede ser meget potentiale i!

 

Performance Max

Google siger det, og vi ser det. Performance Max kan noget.

Hos Kendskab ser vi både gode og mindre gode resultater med Performance Max for vores kunder, men det er tydeligt at Googles teknologi kan noget ud over det sædvanlige. Det er ikke alle der er skiftet til den nye kampagnestruktur endnu, men når alle konkurrenter skifter, så er vi alle samme sted (igen). Derfor skal vi tænke i nye baner for at skabe synlighed og relevans.

For at få det meste ud af Performance max, ved vi at:

  • Algoritmen skal fodres med så meget data som muligt
  • Tekst, billeder og video gør en forskel, men efterhånden som video search bliver den nye standard, så er billeder og video der, hvor webshoppen skal skille ud fra konkurrenterne.
  • Det handler ikke bare om at præsentere et produkt, men om at skabe behov og være det rette sted på det rettetidspunkt.
  • Tid at eksperimentere skal frigøres for at finde frem til de bedste resultater. Eksperimentering har været begrænset på Smart Shopping, men det bliver interessant at se de kommende muligheder på Performance Max.

Læs mere om Perfomance Max her.

 

Google Marketing Live 2022 – Highlights

  • Video Search bliver afløseren for Voice Search
  • Youtube Shorts får 30 milliarder visninger om dagen
  • Performance Max – Eksperimenter, fysiske butiksbesøg og køb mm.
  • Privacy tools og eksperimenter – “My Ad Center” og On-Device measurements 
  • Machine learning 10x hurtigere end sidste år
  • Voice match 50% bedre end sidste år
  • Google Business messages – Chat direkte i annoncen
  • Aktivbibliotek – den bliver vigtig (det er her Videobuilder ligger)
  • Forbedrede insights – også på manager level
  • Datadrevet attribution standard – ingen krav til konverteringsvolume
  • OptiScore – +10 point = +14% flere konverteringer
  • Google tag afløser gtag – Et tag til alt
  • Udvidede konverteringer udbredes
  • “Near me in store” søgninger er steget med 90% i USA det seneste år.
  • Multichannel – de mest værdifulde kunder søger informationer på mange kanaler
  • YouTube øger impulsive køb med 75%
  • Direkte checkout på Google Shopping
  • Insights om specifikke produkter direkte i Google Ads
  • Kundeklubfordele direkte i Google Shopping i USA

 

Se det samlede overblik her: Recap of product announcements from Google Marketing Live 2022

Jesper Knudsen
  • Google Ads

Performance Max: Ny kampagnetype i Google Ads

Læs mere

 

 

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Pernille Nørgaard Winther

Her er en kendskaber. Det er Pernille

Social ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.