Menu

Google Marketing Livestream 2022 - Det nye

Jesper Knudsen

Få et grundigt referat af hovedemnerne fra Googles Marketing Live Stream 2022 og hold dig opdateret på ændringerne i dine annonceringsmuligheder.

Youtube

YouTube som annonceringskanal er vokset markant, og det ser ikke ud til at stoppe foreløbigt. Derfor bliver Google Shopping og Search kampagner utilstrækkeligt i et ambitiøst Google marketing mix – Youtube skal også tænkes ind.

Derudover bruger flere og flere Google Discovery, mange uden at vide det eller tænke over det. Det samme gælder Google Maps, hvor annonceret indhold kan virke som en service.

Personligt er jeg ikke den store fan af Gmail annoncer, men lad os tage den med, så vi ved vi snakker om Performance Max, som vi allerede ser meget potentiale i!

 

Performance Max

Google siger det, og vi ser det. Performance Max kan noget.

Hos Kendskab ser vi både gode og mindre gode resultater med Performance Max for vores kunder, men det er tydeligt at Googles teknologi kan noget ud over det sædvanlige. Det er ikke alle der er skiftet til den nye kampagnestruktur endnu, men når alle konkurrenter skifter, så er vi alle samme sted (igen). Derfor skal vi tænke i nye baner for at skabe synlighed og relevans.

For at få det meste ud af Performance max, ved vi at:

  • Algoritmen skal fodres med så meget data som muligt
  • Tekst, billeder og video gør en forskel, men efterhånden som video search bliver den nye standard, så er billeder og video der, hvor webshoppen skal skille ud fra konkurrenterne.
  • Det handler ikke bare om at præsentere et produkt, men om at skabe behov og være det rette sted på det rettetidspunkt.
  • Tid at eksperimentere skal frigøres for at finde frem til de bedste resultater. Eksperimentering har været begrænset på Smart Shopping, men det bliver interessant at se de kommende muligheder på Performance Max.

Læs mere om Perfomance Max her.

 

Google Marketing Live 2022 – Highlights

  • Video Search bliver afløseren for Voice Search
  • Youtube Shorts får 30 milliarder visninger om dagen
  • Performance Max – Eksperimenter, fysiske butiksbesøg og køb mm.
  • Privacy tools og eksperimenter – “My Ad Center” og On-Device measurements 
  • Machine learning 10x hurtigere end sidste år
  • Voice match 50% bedre end sidste år
  • Google Business messages – Chat direkte i annoncen
  • Aktivbibliotek – den bliver vigtig (det er her Videobuilder ligger)
  • Forbedrede insights – også på manager level
  • Datadrevet attribution standard – ingen krav til konverteringsvolume
  • OptiScore – +10 point = +14% flere konverteringer
  • Google tag afløser gtag – Et tag til alt
  • Udvidede konverteringer udbredes
  • “Near me in store” søgninger er steget med 90% i USA det seneste år.
  • Multichannel – de mest værdifulde kunder søger informationer på mange kanaler
  • YouTube øger impulsive køb med 75%
  • Direkte checkout på Google Shopping
  • Insights om specifikke produkter direkte i Google Ads
  • Kundeklubfordele direkte i Google Shopping i USA

 

Se det samlede overblik her: Recap of product announcements from Google Marketing Live 2022

Jesper Knudsen
  • Google Ads

Performance Max: Ny kampagnetype i Google Ads

Læs mere

 

 

Hvorfor vælge Kendskab?

Når du siger "ja" til Kendskab, siger du "ja" til et samarbejde.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Kristian Nørgaard

Her er en kendskaber. Det er Kristian

Google Ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.