Hvad er dine USP'er?

Anders Halkier

Kunder ønsker tre ting, men kan højest få to ønsker opfyldt, hvis du samtidig skal sikre din avance. Nogle virksomheder slår hårdt på én variabel, f.eks. pris, som så betyder kunderne må vente lidt længere og gå på kompromis med kvaliteten.

Hvad fokuserer du på i dag?

Med et fokus på pris og levering (hurtigt? fleksibel?), må kunderne ofte fravælge kvalitet. For nogle kunder er dette bare det helt rigtige! Kombinationen af at gøre et godt tilbud og have det i hånden dagen efter er tæt på "instant gratification" og lægger ofte op til gentagne køb. Kategorien indeholder budgetmærker, discount-produkter og -kæder.
Når du vælger et fokus på pris og kvalitet, må leveringen ofte lide. Dette er ofte for at optimere omkostninger. Måske tilbyder du slet ikke levering, eller den er i hvert fald ikke med i prisen. Det er almindeligt for store produkter (møbler og hårde hvidevarer), hvor kunden måske skal leje en trailer og selv afhente på nærmeste lager.
Når kunderne er ligeglade med prisen, men bare skal have det de ønsker, lige nu, så vil de ofte betale lidt mere. Det kan være en ny mobiltelefon med alle de nyeste features der lige er udkommet, et computerspil eller et produkt med begrænset antal, som kun er tilgængeligt i en kort periode. Det kan også være noget så ærgerligt som et stenslag eller sprunget vandrør: Det skal løses NU! – før skaden udvikler sig til noget meget værre.

Trin 2: Afdækning af USP'er

  • 1 Hvad er din kundes væsentligste alternativ til dig?

  • 2 Hvad er konkurrenternes USP'er?

  • 3 Hvordan opvejer du dine konkurrenters største styrker?

Brug for hjælp til dine USP'er?

Kendskab har konsulenter uddannet i Emotionelle Kundetyper – et segmenteringsværktøj – som giver dig indsigt i kundernes grunde til at købe og blandt andre ting, at kommunikere de rigtige budskaber videre. Du er mere end velkommen til at kontakte os for en uforpligtende snak om jeres kunder og eventuelt booke en mere dybdegående analyse af lige netop jeres segment og hvordan I bedst taler til dem.

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Google Logo
Microsoft Logo
Dfw Logo
Klaviyo Logo
Leadinfo Logo
Anders Halkier

Her er en kendskaber. Det er Anders

Content creator

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.