Logo Hvid Baggrund RGB

En hybrid marketing-model skaber unikke konkurrencefordele for Gastro13

I samarbejde med Gastro13, har Kendskab eksekveret en 360 graders digital strategi med udgangspunkt i kunderejsen og de udfordringer tusinder af virksomheder har i købsprocessen af en frokostordning.

Synlighed

under hele kunderejsen

Prospekter

til salgsafdelingen

Forespørgsler

fra kunder i markedet

Om Gastro13

Udfordring

Markedet inden for frokostordninger er præget af en høj konkurrence, hvor de dybeste lommer oftest vinder udbuddet i Google. Derfor var det nødvendigt at udlægge en strategi, hvor annoncekronerne blev anvendt klogere end konkurrenternes'. 

Målet for samarbejdet var fokuseret på at få flere leads og kunder til Gastro13s frokostordning, så virksomheden kunne ekspandere med nye køkkener rundt omkring i Danmark.

Løsning

En hybrid marketing model der imødekommer den korte- og lange kunderejse

Kendskabs løsning tog udgangspunkt i kunderejsen og de udfordringer tusinder af virksomheder har i købsprocessen af en frokostordning. Der er skat- og momsrelaterede spørgsmål, der rejses, når en virksomhed skal vælge en frokostordning, som desværre ofte spænder ben for beslutningstagere. Derfor lavede Kendskab en guide til moms- og beskatning af frokostordningen, der skulle forenkle købsprocessen og uddanne Gastro13s leads ved at løse det skattemæssige benspænd. Løsningen, som bestod af en hybrid marketing model, tog udgangspunkt i de to kunderejser:

  1. Den korte og direkte kunderejse med varme søgninger i Google.
  2. Den lange kunderejse med leadgenerering i Facebook og LinkedIn som brændstof til Marketing Automation.

Marketing Automation – værktøjet til den lange kunderejse

Da der kan være langt fra at undersøge moms- og skattereglerne af frokostordningen, til at blive en potentiel kunde hos Gastro13, var der i dette projekt en stor opgave i at bearbejde og kvalificere indgående leads med Marketing Automation. Kendskab bearbejdede leads og gjorde dem salgsklare ved at lægge vægt på:

  • Det visuelle. Vi spiser med øjnene, hvorfor alle budskaber og USP i kunderejsen blev supporteret af professionelle billeder af maden og køkkenet. 
  • Kunderejsen og stærke CTA’er. Da Gastro13 gik med til at køre ud med gratis smagsprøver til Marketing Qualified Leads, eksekverede Kendskabs specialister e-mail flows, der øgede konverteringsraten og automatiserede dele af salgsprocessen. Nu havde bearbejdede leads selv muligheden for at skrive sig op til en gratis smagsprøve – alt sammen digitalt og automatisk, så masser af tid blev frigivet til sælgerne.
Kendskabs Gastro13 guide til moms og beskatning

Guide til moms og beskatning af frokostordningen

Kendskab lavede en guide i samarbejde med Gastro13s revisor for at sikre korrekte tal og vejledning ifbm. moms og beskatning af frokostordningen. Guiden fungerede som et slags lokkekald til leadgenerering på Facebook, LinkedIn og hjemmesiden.

Målet og resultatet var en masse prospekter, klar til bearbejdning med Marketing Automation.

Download PDF

Video og content produktion

Kendskabs egen videograf tog ud til Gastro13 i Herning og skød videoerne med Nikolaj, hvor han kunne fortælle om:

  1. Menneskerne bag Gastro13, værdierne og den gode kvalitet.
  2. Guiden til moms- og beskatning.

Videoerne blev brugt til markedsføring på Facebook og LinkedIn for at øge Gastro13s brandværdi og som brændstof til leadgenerering og Marketing Automation.

Resultat

Kendskab har været virkelig proaktive og effektivt løst vores udfordring med at få nye erhvervskunder til vores frokostordning.

Nicolaj Lauersen, Ejer og Køkkenchef hos Gastro13

Siden opstarten har Gastro13:

  • Fået en automatisk strøm af nye kundeemner fra den lange kunderejse – dvs. guiden og Marketing Automation.
  • Markant øget effektiviteten i Gastro13s salgsarbejde, hvor leads er segmenteret på baggrund af relevans og adfærd.
  • Generelt ekspanderet det gode lokale ry ud i en solid digital tilstedeværelse.

  • B2B
  • Download

B2B Guide: 5 trin til flere salg og mere tid

Læs mere

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.