Sådan arbejder vi med marketingstrategi

Kendskab logovæg

Har du ikke en strategi?

Flere undersøgelser viser, at rigtig mange små og mellemstore virksomheder arbejder uden en nedskrevet marketingstrategi.

Har din virksomhed ikke nedskrevet en marketingstrategi, er du altså langt fra alene, men du gør dit arbejde sværere for dig selv, end det behøver at være. 

Hvis du ikke har en strategi, har du intet konkret at arbejde ud fra, og du gør det svært for dig selv at justere på din indsats, når der er brug for det.

Der kan være mange årsager til, at en virksomhed ikke har sat sig ned og lavet en strategi med definerede mål.

Kendskab kan uanset hvad hjælpe dig med at lave en strategi, der tager udgangspunkt i din forretning.

Hos Kendskab anvender vi vores egenudviklede 3x strategimodel, når vi skal rykke salg og marketing helt tæt på forretningen. I vores arbejde trækker vi også på STDC-modellen, når vi udarbejder marketingstrategier.

På den måde sikrer vi, at din forretning bliver præsenteret for potentielle kunder på flere tidspunkter i købsfasen.

Det være sig, når der skal skabes opmærksomhed, når en potentiel kunde overvejer at købe et produkt, når der foretages et salg, og i tiden efter købet, hvor man kan yde kundeservice, support og udvise engagement fremadrettet.

Modellen giver dig mulighed for at tiltrække, konvertere og fastholde kunder på lang sigt, og med den rigtige marketingplan arbejder du dig ikke frem mod målet i blinde.

Ægte samarbejde

Vi er et marketingteam med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.