Samarbejdet mellem salg og marketing du har ventet på
Først og fremmest handler marketing automatisering om at udlægge kunderejsen og automatisere salgsprocessen, hvor marketing og salg arbejder tæt sammen mod at få flere kunder.
Hvis I er relativt nye til B2B marketing, annonceringsbudgetter og spend, giver det ofte mening at starte indsatsen i Google. Her finder I leads som aktivt søger efter jeres løsning. De skal ofte ikke bearbejdes i samme grad, og bearbejdningen af leads er hele idéen med marketing automation. Ved at åbne for annoncering på SoMe via. lead ads, får jeres virksomhed interessante leads, I ellers ikke har adgang til. Heller ikke i Google.
Marketing automation - hvad er det?
Helt konkret består marketing automation typisk af en række automatiserede mails i et mail flow, som bearbejder leads der har skrevet sig op fra Facebook, LinkedIn, Google og websitet osv... Denne indsats supplerer vi med retargeting for at øge tilstedeværelsen med flere touch points.
Med marketing automation varmer vi leads op for at gøre dem salgsklare. Vi bruger ikke en fast skabelon for vores mailflows, fordi opskriften til et succesfuldt projekt sjældent er den samme. I stedet tager vi udgangspunkt i jeres viden, målgrupperne og den digitale strategi til at eksekvere konverterende e-mails. Dog er der visse fællestræk vi arbejder med, da vi altid vil...
- Segmentere budskaber og levere USP'er på de rigtige tidspunkter i kunderejsen.
- Udtrykke pains og gains på baggrund af data fra sign-up formularene, adfærd samt personalisering i eksekveringen.
- Skabe en form for urgency med konverterende budskaber og CTA'er, som opfordrer modnet leads til selv at række ud til din virksomhed.
Efter leads er modnet, sender vi dem automatisk videre til salgsafdelingen, som 1) får en notifikation hver gang et nyt modnet lead er klar og 2) en overskuelig fremvisning af data til at forberede salgskaldet i et excel-ark eller jeres CRM system.