7 trin til bedre CTR i din SEO indsats

Anders Gerlev Herstrøm

En guide til dig, der søger at få flere besøgende fra Google søgeresultater.

Som du læser med her, går jeg ud fra, at du allerede har opsat struktureret data for størst mulig eksponering i SERPen.

Ellers kan du læse om Kendskabs SEO framework, de 3 faser og struktureret data her.

Men, før vi kommer alt for langt, så husk på at denne vejledning er skrevet specifikt til søgeresultater – du må altså IKKE gå herfra og tro du har fundet en vejledning til at skrive overskrifter på sociale medier!

 

De 7 trin til bedre CTR i din SEO indsats – i overskrifter

 

  1. Skriv titler med høj CTR
  2. Undgå titler med dårlig CTR
  3. Skriv gode metabeskrivelser
  4. Inkludér keywords i din URL
  5. Appellér til følelser
  6. Undgå kannibalisering
  7. Test, test og test igen

 

CTR i tal

  • +45 % CTR på URLs med keywords i
  • +14,1 % CTR for titler med et spørgsmål
  • -13,9 % CTR på titler som indeholder “Power Words”
  • +8,6 % CTR på titler mellem 15 og 40 tegn
  • +7,3 % CTR for titler med et positivt eller negativt udtryk
  • +5,8 % CTR ved at skrive en metabeskrivelse

 

Tallene er fra Brian Deans analyse af mere end 5 millioner søgeresultater: https://backlinko.com/google-ctr-stats

I guiden kan du læse meget mere om hvordan du bruger ovenstående til at skabe mere trafik for dine kunder. Jeg kommer også med konkrete eksempler, både på hvad du skal gøre – og endnu vigtigere – hvad du ikke skal gøre for at skabe god CTR.

 

 

Anders Gerlev Herstrøm
  • SEO

Sådan arbejder du med SEO i 2022

Læs mere

 

 

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Anders Gerlev Herstrøm

Her er en kendskaber. Det er Anders

SEO produktansvarlig

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.