7 trin til bedre CTR i din SEO indsats

Anders Gerlev Hansen

En guide til dig, der søger at få flere besøgende fra Google søgeresultater.

Som du læser med her, går jeg ud fra, at du allerede har opsat struktureret data for størst mulig eksponering i SERPen.

Ellers kan du læse om Kendskabs SEO framework, de 3 faser og struktureret data her.

Men, før vi kommer alt for langt, så husk på at denne vejledning er skrevet specifikt til søgeresultater – du må altså IKKE gå herfra og tro du har fundet en vejledning til at skrive overskrifter på sociale medier!

 

De 7 trin til bedre CTR i din SEO indsats – i overskrifter

 

  1. Skriv titler med høj CTR
  2. Undgå titler med dårlig CTR
  3. Skriv gode metabeskrivelser
  4. Inkludér keywords i din URL
  5. Appellér til følelser
  6. Undgå kannibalisering
  7. Test, test og test igen

 

CTR i tal

  • +45 % CTR på URLs med keywords i
  • +14,1 % CTR for titler med et spørgsmål
  • -13,9 % CTR på titler som indeholder “Power Words”
  • +8,6 % CTR på titler mellem 15 og 40 tegn
  • +7,3 % CTR for titler med et positivt eller negativt udtryk
  • +5,8 % CTR ved at skrive en metabeskrivelse

 

Tallene er fra Brian Deans analyse af mere end 5 millioner søgeresultater: https://backlinko.com/google-ctr-stats

I guiden kan du læse meget mere om hvordan du bruger ovenstående til at skabe mere trafik for dine kunder. Jeg kommer også med konkrete eksempler, både på hvad du skal gøre – og endnu vigtigere – hvad du ikke skal gøre for at skabe god CTR.

 

 

Anders Gerlev Hansen
  • SEO

Sådan arbejder du med SEO i 2022

Læs mere

 

 

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Anders Gerlev Hansen

Her er en kendskaber. Det er Anders

Head of SEO

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.