7 trin til bedre CTR i din SEO indsats
Som du læser med her, går jeg ud fra, at du allerede har opsat struktureret data for størst mulig eksponering i SERPen.
Ellers kan du læse om Kendskabs SEO framework, de 3 faser og struktureret data her.
Men, før vi kommer alt for langt, så husk på at denne vejledning er skrevet specifikt til søgeresultater – du må altså IKKE gå herfra og tro du har fundet en vejledning til at skrive overskrifter på sociale medier!
De 7 trin til bedre CTR i din SEO indsats – i overskrifter
- Skriv titler med høj CTR
- Undgå titler med dårlig CTR
- Skriv gode metabeskrivelser
- Inkludér keywords i din URL
- Appellér til følelser
- Undgå kannibalisering
- Test, test og test igen
CTR i tal
- +45 % CTR på URLs med keywords i
- +14,1 % CTR for titler med et spørgsmål
- -13,9 % CTR på titler som indeholder “Power Words”
- +8,6 % CTR på titler mellem 15 og 40 tegn
- +7,3 % CTR for titler med et positivt eller negativt udtryk
- +5,8 % CTR ved at skrive en metabeskrivelse
Tallene er fra Brian Deans analyse af mere end 5 millioner søgeresultater: https://backlinko.com/google-ctr-stats
I guiden kan du læse meget mere om hvordan du bruger ovenstående til at skabe mere trafik for dine kunder. Jeg kommer også med konkrete eksempler, både på hvad du skal gøre – og endnu vigtigere – hvad du ikke skal gøre for at skabe god CTR.
Sådan arbejder du med SEO i 2022
Læs mere