Sådan opsætter du Conversion API i DanDomain

Jesper Knudsen

Opsætning af Conversion API er afgørende for at opnå et dybere indblik i dine data fra din annoncering på Facebook. Ved at få mere nøjagtige sporingsdata, forbedret datalagring og sikkerhed, dybere indsigt i konverteringshændelser og mulighed for at optimere din annonceringsindsats kan du maksimere effektiviteten af dine annoncer og opnå bedre resultater. Ved at bruge Conversion API er du bedre rustet til at træffe velinformerede beslutninger og skabe en mere effektiv og målrettet markedsføringsstrategi.

Opsætning af Conversion API i DanDomain

Step 1

  1. Gå til din Meta Business Manager → “Hændelsesadministrator / Events Manager“.
  2. Klik på “Indstillinger / Settings”.

Step 2

  1. Scroll indtil du kommer til “API for konvertering / Conversion API”.
  2. Klik “Generer adgangstoken / Generate token”.
  3. Kopier token.

Step 3

  1. Åben din DanDomain backend
  2. Klik på “Indstillinger → Shopindstillinger” i menuen til venstre.
  3. Herefter klikker du på “Tracking og feeds”.

Step 4

  1. Under “Facebook pixel conversion API adgangstoken” indsætter du det kopieret token fra “Hændelsesadministratoren”.
  2. Gem nu dine nye indstillinger.

 

Step 5

  1. Efter et øjeblik tjekker du igen din “Hændelsesadministrator / Events Manager” i Business Manageren.
  2. Hvis der ud fra dine standard events står “Browser • Server har du opsat din Conversion API korrekt.

René Poulsen
  • Sociale Medier
  • Instagram
  • Facebook
  • Pinterest

Derfor er organisk SoMe vigtigt

Læs mere
Jakob Hofman
  • Sociale Medier
  • Facebook

Hvorfor annoncere på Facebook?

Læs mere
Jakob Hofman
  • Sociale Medier

Derfor skal du opsætte Meta’s Conversion API

Læs mere
Jakob Hofman
  • Instagram

Hvorfor annoncere på Instagram?

Læs mere

Brug for hjælp til dine Facebook annoncer?

Vi hjælper dig gerne med alt fra opsætning af Conversion API som vi har gennemgået her, udvikling af strategi, skabelsen af indhold, løbende monitorering og optimering af dine Facebook annoncer – det er et af vores specialer som digital marketing bureau.

Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Jesper Knudsen

Her er en kendskaber. Det er Jesper

Google Ads produktansvarlig

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.