Linkbuilding

En vigtig del af din hjemmeside optimering er links. Når vi taler SEO linkbuilding betyder det, at vi gerne skal linke til og fra andre sider, interne såvel som eksterne. Her sikrer vi, at teksterne på din hjemmeside er fyldt med godt indhold. Dernæst tager vi et kig på relevante samarbejdspartnere, som kan have interesse i at linke til din side.

Hvad med linkbuilding?

Kendskab hverken køber eller sælger links.

Når vi arbejder med linkbuilding er det i form af rådgivning om hvordan du bygger naturlige links til din hjemmeside, som overholder Googles retningslinjer.

Gevinsten ved at følge retningslinjerne er at værdien bevares over tid: De penge og den tid du bruger på at bygge kvalitetsindhold til din hjemmeside og udvikle relationer med dine forretningspartnere går ikke tabt i den næste Google opdatering og du undgår at blive straffet af Googles algoritmeopdateringer.

Du kan være tryg ved at Kendskab er et SEO bureau, som holder sig indenfor de etiske rammer, når det kommer til online markedsføring.

 

Kort om links

1. Link ud

Step 1 i linkbuilding er at linke til andre. Det kan eksempelvis være i form af:

 

Der er tre årsager til at links ud er vigtigt:

  1. Google kan se at du linker ud.
  2. Andre webmastere kan se at du linker ud.
  3. Vi fortæller Google, hvem vi bør associeres med.

 

Ja, det kræver noget arbejde, og nej, kommer ikke bare lige. Det kan hjælpe at huske på, at SEO er en disciplin, som primært handler om at bygge indhold til “brugere af søgemaskiner” og ikke selve søgemaskinen.

2. Mulige links

Kendskab hjælper gerne med at identificere muligheder for links.

 

De fleste virksomheder vil allerede være nævnt forskellige steder, men måske uden links. Ræk ud til disse hjemmesider og få oprettet links – det behøver ikke være til forsiden. Oftest er det at foretrække, hvis der er tale om et link direkte til en relevant side, fremfor et generelt link til forsiden.

 

Indhent derefter links fra de samme typer af sider som vi har gennemgået i det forrige afsnit:

  1. Leverandørlister (købere af vores produkt/service).
  2. Cases (steder vi køber produkter eller services).
  3. Original information, forskning, vejledning, lovgivning e.lign.
  4. Værktøjer til beregning eller udførsel af opgaver.
  5. Kategorisider.
  6. Produktsider.

 

Hvordan der skal rækkes ud til de forskellige partnere mv. er en opgave, som du typisk er bedst tjent med selv at løse. Det virker mærkeligt for modtageren, hvis du får dit bureau til at kontakte dine partnere med forespørgsler om links.

 

I nogle tilfælde skal indholdet bygges først – sig aldrig nej til at komme på en leverandørliste, deltage i en case, stå til rådighed som ekspert på et område eller give en tour af din produktion overfor brugere, journalister, studerende, influencere o.lign.

 

Overvej følgende typer af links:

  • Brancherelevante virksomhedsregistre
  • Tilknyttede organisationer (f.eks. branche- eller fagforeninger)

 

Har din hjemmeside ikke noget, som er værd at linke til? Fortvivl ikke, der findes en løsning, som vi naturligvis deler med dig:

3. Nyt indhold

Hos Kendskab hjælper vi med at udforske mulighederne og udforme indholdet, så hjemmesider kan komme i top 3.

 

Godt indhold kan være en guide til vedligehold af fluenet, en akustikberegner som viser efterklangstid eller et værktøj, så folk selv kan beregne besparelsen ved skift til jordvarme

 

Det skal med andre ord være den absolut bedste guide eller det mest præcise værktøj på hele internettet. Det skal være noget du vil fortælle din mor om, og som hun vil henvise andre til at kigge på.

 

Hvorfor skulle Google ellers placere dit indhold over alt andet?

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Casper Frank Lauritsen

Her er en kendskaber. Det er Casper

Client manager

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.