Menu

Linkbuilding

En vigtig del af din hjemmeside optimering er links. Når vi taler SEO linkbuilding betyder det, at vi gerne skal linke til og fra andre sider, interne såvel som eksterne. Her sikrer vi, at teksterne på din hjemmeside er fyldt med godt indhold. Dernæst tager vi et kig på relevante samarbejdspartnere, som kan have interesse i at linke til din side.

Hvad med linkbuilding?

Når vi arbejder med linkbuilding er det i form af rådgivning om hvordan du bygger naturlige links til din hjemmeside, som overholder Googles retningslinjer.

Gevinsten ved at følge retningslinjerne er at værdien bevares over tid: De penge og den tid du bruger på at bygge kvalitetsindhold til din hjemmeside og udvikle relationer med dine forretningspartnere går ikke tabt i den næste Google opdatering og du undgår at blive straffet af Googles algoritmeopdateringer.

Du kan være tryg ved at Kendskab er et SEO bureau, som holder sig indenfor de etiske rammer, når det kommer til online markedsføring.

 

Kort om links

1. Link ud

Step 1 i linkbuilding er at linke til andre. Det kan eksempelvis være i form af:

 

Der er tre årsager til at links ud er vigtigt:

  1. Google kan se at du linker ud.
  2. Andre webmastere kan se at du linker ud.
  3. Vi fortæller Google, hvem vi bør associeres med.

 

Ja, det kræver noget arbejde, og nej, kommer ikke bare lige. Det kan hjælpe at huske på, at SEO er en disciplin, som primært handler om at bygge indhold til “brugere af søgemaskiner” og ikke selve søgemaskinen.

2. Mulige links

Kendskab hjælper gerne med at identificere muligheder for links.

 

De fleste virksomheder vil allerede være nævnt forskellige steder, men måske uden links. Ræk ud til disse hjemmesider og få oprettet links – det behøver ikke være til forsiden. Oftest er det at foretrække, hvis der er tale om et link direkte til en relevant side, fremfor et generelt link til forsiden.

 

Indhent derefter links fra de samme typer af sider som vi har gennemgået i det forrige afsnit:

  1. Leverandørlister (købere af vores produkt/service).
  2. Cases (steder vi køber produkter eller services).
  3. Original information, forskning, vejledning, lovgivning e.lign.
  4. Værktøjer til beregning eller udførsel af opgaver.
  5. Kategorisider.
  6. Produktsider.

 

Hvordan der skal rækkes ud til de forskellige partnere mv. er en opgave, som du typisk er bedst tjent med selv at løse. Det virker mærkeligt for modtageren, hvis du får dit bureau til at kontakte dine partnere med forespørgsler om links.

 

I nogle tilfælde skal indholdet bygges først – sig aldrig nej til at komme på en leverandørliste, deltage i en case, stå til rådighed som ekspert på et område eller give en tour af din produktion overfor brugere, journalister, studerende, influencere o.lign.

 

Overvej følgende typer af links:

  • Brancherelevante virksomhedsregistre
  • Tilknyttede organisationer (f.eks. branche- eller fagforeninger)

 

Har din hjemmeside ikke noget, som er værd at linke til? Fortvivl ikke, der findes en løsning, som vi naturligvis deler med dig:

3. Nyt indhold

Hos Kendskab hjælper vi med at udforske mulighederne og udforme indholdet, så hjemmesider kan komme i top 3.

 

Godt indhold kan være en guide til vedligehold af fluenet, en akustikberegner som viser efterklangstid eller et værktøj, så folk selv kan beregne besparelsen ved skift til jordvarme

 

Det skal med andre ord være den absolut bedste guide eller det mest præcise værktøj på hele internettet. Det skal være noget du vil fortælle din mor om, og som hun vil henvise andre til at kigge på.

 

Hvorfor skulle Google ellers placere dit indhold over alt andet?

Manifest

Når du siger "ja" til Kendskab, siger du "ja" til et samarbejde.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Jesper Knudsen

Her er en kendskaber. Det er Jesper

Head of Google Ads

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.