Struktur

Måden du strukturerer indholdet på hjemmesiden har stor betydning for brugernes oplevelse og hvor let det er at finde det de leder efter. Når vi hos Kendskab arbejder med struktur, handler det om at sikre, at både mennesker og robotter kan finde alt indholdet på din hjemmeside. Det handler både om teknik og design.

Struktur, men på hvad?

Alt indholdet på din hjemmeside!

Vi starter med at kigge på hvilke brugere der besøger din hjemmeside og hvad deres behov er, i grove træk kategoriserer vi dem i tre kasser:

  • Kunder - få løst problemer
  • Robotter - læse og forstå alt
  • Ansatte  - finde information

Når vi lige skal i tænkeboksen og analysere det nærmere, er det for at finde ud af hvad netop jeres brugere leder efter og om det giver mening at putte dem i flere kasser, f.eks. faste kunder/allerede tilmeldte og så førstegangskøbere. Tro os, det kan blive meget mere komplekst end man lige tror, men så bliver resultatet også bedre.

Efter at vi sammen med dig har dannet os et overblik over nuværende sider, bygger vi en struktur, som tilgodeser de forskellige behov besøgende har. Finder vi nogle mangler i forhold til dine besøgendes behov, tilføjer vi indholdet til vores strukturforslag og tager en snak om hvordan vi får bygget indholdet, når vi skal tale om implementering.

De 3 struktur-spørgsmål

Vores tilgang til arbejdet med struktur bygger helt kort på tre spørgsmål:

Den skarpe læser vil have bemærket at vi nu har nævnt brødkrummer to gange under struktur og at det også er en del af vores SEO tekniske analyse, hvor det er med, fordi det er forholdsvis nemt at implementere hvis det mangler, når din udvikler alligevel er i gang med at programmere andre ting til hjemmesiden.

Pr. 28/6-2025 har vi i SEO-teamet hos Kendskab tilføjet endnu en årsag til hvorfor vi er så glade for de der brødkrummer: European Accessibility Act trådte i kraft, som kræver at vi hjælper brugere med at springe over gentagelser og forstå placering (9.2.4.1) og giver flere muligheder for at finde indhold (9.2.4.5). Det kan brødkrummer.

Men nu skal vi snakke mere om struktur generelt.

Det får du med i en strukturanalyse fra Kendskab

Du får udleveret vores strukturanalyse, som inkluderer et overblik over de forskellige typer af brugere og deres behov, som vi har taget udgangspunkt i, ved udarbejdelsen af den nye struktur.

Som med al analyse, så sker værdiskabelsen først ved implementering af ændringer.

Det er op til dig, om du vil gribe hele opgaven herfra, vi skal holde dig i hånden eller løfte hele opgaven selv. Du har naturligvis altid mulighed for at stille spørgsmål og arbejder vi sammen om optimeringen af din hjemmeside, hjælper vi gerne med at udbygge strukturen på din hjemmeside, herunder at flytte produkter og kategorier, opdatere menuen i toppen og bunden eller hvad det måtte være.

Slutteligt kontrollerer vi, at de aftalte ændringer er implementeret korrekt, f.eks. hvis der har været en udvikler inde over, for at implementere brødkrummer.

En del af en større helhed

Struktur er den anden ud af tre dele i Kendskabs SEO framework. Tag gerne et kig på hvordan vi arbejder med søgemaskineoptimering, vores SEO tekniske analyse, som går forud for strukturarbejdet eller læs om hvordan vi optimerer indhold, som er næste skridt på vejen mod bedre placeringer.

Lyder det hele som lidt meget, så er alt det her med struktur slet ikke noget du behøver at bekymre dig om, hvis du vælger vores teamsamarbejde – her skal du blot godkende "optimering af hjemmeside", så er vi selvkørende.

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Pernille Nørgaard Winther

Her er en kendskaber. Det er Pernille

Social ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.