Overvågning af SEO

SEO overvågning består hos Kendskab altid af løbende kontrol af Google Search Console og interne links. Derudover tilbyder vi kontrol af indgående links og stave- og grammatikkontrol af din hjemmeside.

Hvem holder øje med din hjemmesides teknik?

Løbende overvågning af teknik og indhold på din hjemmeside er med til at sikre du ikke mister dine velfortjente placeringer. Det handler ikke så meget om at opnå nye, men at sikre dem du allerede har.

Du opretter, opdaterer og sletter indhold på din hjemmeside løbende. Fra dag-til-dag har det ikke den store indflydelse, men over en måned, et kvartal eller et helt år, så kan mange små ændringer have stor betydning for din hjemmesides synlighed. Holder du øje? Er du 100 % sikker på, at teknikken stadig spiller? Hvor mange stavefejl har der sneget sig ind i billedbeskrivelser, man kun ser når man peger på et billede? Har du opdateret alle dine interne links? Har du foretaget de nødvendige rettelser, efter Googles seneste opdatering?

Hos Kendskab tilbyder vi ro i din mave, med løbende overvågning af alt ovenstående.

Hvis vi ser noget, så siger vi noget. Du får at vide om der er noget at reagere på og hvad der skal gøres – medmindre vi har aftalt, at vi skal løse det for dig. Så gør vi naturligvis bare det.

Læs mere om de forskellige typer SEO overvågning vi tilbyder her.

Gsc

Overvågning af Google Search Console

Vi overvåger alle vores SEO kunders Google Search Console (GSC) løbende, for fejlmeddelelser, som kræver at du eller vi reagerer.

Har du bare en lille smule erfaring med GSC, så ved du at den sender mange falske positiver: "Fejl", som ikke kræver handling fordi de er midlertidige, skyldes en begrænsning i dit CMS eller af andre grunde er lige meget. Dem sorterer vi fra.

Vi reagerer, når der skal reageres, på fejl som kræver handling, fra dig, din udvikler eller os.

Kan vi løse det selv, og rettelsen ikke tager lang tid, så gør vi naturligvis det uden at koster ekstra.

Alternativt så får du grundig vejledning i hvad der skal til, for at sikre din synlighed.

Interne links

Når du tilføjer, retter eller sletter indhold på din hjemmeside, opdaterer layout eller fjerner produkter, kan der opstå døde links og ærgerlige omdirigeringer.

Mod betaling kontrollerer vi løbende for fejl – vi finder ud af, sammen med dig, hvor ofte det skal gøres og hvordan eventuel udbedring af fejl skal foregå.

Du kan vælge at vi gør det hele, eller vi kan sende dig en rapport med præcist hvad der skal rettes hvor. Arbejder du sammen med et webbureau, som håndterer din hjemmeside, kan vi også tage kommunikationen direkte med dem.

Rent praktisk foregår kontrollen ved, at vi sætter en robot til at kigge hele din hjemmeside igennem og rapportere på, om hvert enkelt link virker.

Når robotten har gennemgået hjemmesiden, kigger vi manuelt listen med mulige fejl igennem. På den måde kan vi opfange eventuelle mønstre og foreslå tiltag, som ikke kun retter de eksisterende fejl, men forhindrer at der opstår nye.

Hvor ofte kontrollen skal ske, afhænger af din hjemmeside:

  • Har du en kæmpe webshop med tusindvis af produkter, som skiftes ud med sæsonen, så vil vi anbefale at kontrollere en gang om måneden.
  • Er din hjemmeside et "digitalt visitkort" hvor indholdet sjældent skifter, så kan vi nok nøjes med kontrol én gang om året. Vi tager en snak om dine behov og finder en løsning der passer.
Internal Links
Incoming Links

Indgående links

Din hjemmeside lever på internettet – men muligvis også i nyhedsbreve, på busreklamer og andre steder "i den virkelige verden".

Nogle af disse indgående links opretter du selv, andre genereres af dine besøgende, når de henviser til dit indhold.

Og links kan leve længe. Ofte længere end siden de peger på.

Med overvågning af indgående links, sikrer vi, at når du sletter indhold på din side, som der henvises til udefra, at brugerne viderestilles til en ny relevant side.

Om du vil blot vil modtage en rapport over sider der bør omdirigeres, eller vi skal vedligeholde redirects for dig, er op til dig.

Stavekontrol

Betyder det noget for dig, at din hjemmeside er fri for stave- og kommafejl? Det kan vi hjælpe med.

Vi har værktøjer til at gennemgå hele din hjemmeside og rapportere stavefejl, også der, hvor du ikke nødvendigvis selv opdager det.

Det kan f.eks. være skjulte billedbeskrivelser, som ikke vises direkte på siden, men kan ses andre steder på nettet, når Google viser dit indhold.

Vi gennemgår alle fejl værktøjet rapporterer, for at finde ud af præcist hvor og om det er noget vi kan rette eller har brug for hjælp til. Derudover bruger vi den manuelle gennemgang til løbende at opdatere en unik ordbog for lige netop jeres hjemmeside, som tager højde for eksempelvis virksomhedsnavn og korrekt stavemåde af dette, særlige produktnavne og andre sproglige finurligheder, som ikke fremgår af Den Danske Ordbog.

Skal vi rette fejlene for dig, gør vi gerne det. Alternativt sender vi en rapport, hvor du kan se hvilke stavefejl der er, og hvor de er.

Stavefejl
Rank Tracking

Hvad med placeringer?

Overvågning af placeringer, er en del af vores løbende arbejde med søgemaskineoptimering.

Når vi har lavet en søgeordsanalyse, tilføjer vi dine søgeord i din ranktracker (typisk AccuRanker), så vi kan se udviklingen og arbejde videre med placeringerne, når vi udfører on-page optimering.

Det er altså ikke på den måde en del af hvad vi kategoriserer som overvågning.

Skal vi stå for din overvågning?

Typisk er overvågning blot en del af vores samarbejde med kunden, men vi har også kunder, hvor vores primære opgave er kvalitetssikring af hjemmesiden i form af overvågning som beskrevet ovenfor. Det vigtigste for os er, at vi finder en løsning sammen, som passer til dine behov. Måske har du behov for overvågning af noget på din hjemmeside, som ikke er beskrevet her?

Tag gerne kontakt og fortæl os om dine behov, så finder vi den rigtige løsning, sammen.

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Pernille Nørgaard Winther

Her er en kendskaber. Det er Pernille

Social ads specialist

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.