Menu

Overvågning af SEO

SEO overvågning består hos Kendskab altid af løbende kontrol af Google Search Console og interne links. Derudover tilbyder vi kontrol af indgående links og stavekontrol af din hjemmeside.

Hvem holder øje med din hjemmesides teknik?

Løbende overvågning af teknik og indhold på din hjemmeside er med til at sikre du ikke mister dine velfortjente placeringer. Det handler ikke så meget om at opnå nye, men at sikre dem du allerede har.

Du opretter, opdaterer og sletter indhold på din hjemmeside løbende. Fra dag-til-dag har det ikke den store indflydelse, men over en måned, et kvartal eller et helt år, så kan mange små ændringer have stor betydning for din hjemmesides synlighed. Holder du øje? Er du 100 % sikker på, at teknikken stadig spiller? Hvor mange stavefejl har der sneget sig ind i billedbeskrivelser, man kun ser når man peger på et billede? Har du opdateret alle dine interne links? Har du foretaget de nødvendige rettelser, efter Googles seneste opdatering?

Hos Kendskab tilbyder vi ro i din mave, med løbende overvågning af alt ovenstående.

Hvis vi ser noget, så siger vi noget. Du får af vide om der er noget at reagere på og hvad der skal gøres – medmindre vi har aftalt, at vi skal løse det for dig. Så gør vi naturligvis bare det.

Læs mere om de forskellige typer SEO overvågning vi tilbyder her.

Gsc

Overvågning af Google Search Console

Vi overvåger alle vores SEO kunders Google Search Console (GSC) løbende, for fejlmeddelelser, som kræver at du eller vi reagerer.

Har du bare en lille smule erfaring med GSC, så ved du at den sender mange falske positiver: "Fejl", som ikke kræver handling fordi de er midlertidige, skyldes en begrænsning i dit CMS eller af andre grunde er lige meget. Dem sorterer vi fra.

Vi reagerer, når der skal reageres, på fejl som kræver handling, fra dig, din udvikler eller os.

Kan vi løse det selv, så gør vi naturligvis det.

Alternativt så får du grundig vejledning i hvad der skal til, for at sikre din synlighed.

Interne links

Når du tilføjer, retter eller sletter indhold på din hjemmeside, opdaterer layout, produkter der udgår eller laver andre ændringer, så kan der opstå døde links, omdirigeringer som ikke længere peger det rigtige sted hen og lignende fejl.

Mod betaling kontrollerer vi løbende for fejl – vi finder ud af, sammen med dig, hvor ofte det skal gøres og hvordan eventuel udbedring af fejl skal foregå.

Du kan vælge at vi gør det hele, eller vi kan sende dig en rapport med præcist hvad der skal rettes hvor. Arbejder du sammen med et webbureau, som håndterer din hjemmeside, kan vi også tage kommunikationen direkte med dem.

Rent praktisk foregår kontrollen ved, at vi sætter en robot til at kigge hele din hjemmeside igennem og rapportere på, om hvert enkelt link virker.

Hvor ofte kontrollen skal ske, afhænger af din hjemmeside:

  • Har du en kæmpe webshop med tusindvis af produkter, som skiftes ud med sæsonen, så vil vi anbefale at kontrollere en gang i måneden.
  • Er din hjemmeside et "digitalt visitkort" hvor indholdet sjældent skifter, så kan vi nok nøjes med kontrol én gang om året. Vi tager en snak om dine behov og finder en løsning der passer.
Internal Links
Incoming Links

Indgående links

Din hjemmeside lever på nettet, men muligvis også i nyhedsbreve, på busreklamer og andre steder "i den virkelige verden".

Nogle af disse indgående links opretter du selv, andre genereres af dine besøgende, når de henviser til dit indhold.

Og links kan leve længe. Ofte længere end siden de peger på.

Med overvågning af indgående links, sikrer vi, at når du sletter indhold på din side, som der henvises til udefra, at brugerne viderestilles til en ny relevant side.

Om du vil blot vil modtage en rapport over sider der bør omdirigeres, eller vi skal vedligeholde redirects for dig, er op til dig.

Stavekontrol

Betyder det noget for dig, at din hjemmeside er fri for stave- og kommafejl? Det kan vi hjælpe med.

Vi har værktøjer til at gennemgå hele din hjemmeside og rapportere stavefejl, også der, hvor du ikke nødvendigvis selv opdager det.

Det kan f.eks. være skjulte billedbeskrivelser, som ikke vises direkte på siden, men kan ses andre steder på nettet, når Google viser dit indhold.

Skal vi rette fejlene for dig, gør vi gerne det. Alternativt sender vi en rapport, hvor du kan se hvilke stavefejl der er, og hvor de er.

Stavefejl
Rank Tracking

Hvad med placeringer?

Overvågning af placeringer, er en del af vores løbende arbejde med søgemaskineoptimering.

Når vi har lavet en søgeordsanalyse, tilføjer vi dine søgeord i din ranktracker (typisk AccuRanker), så vi kan se udviklingen og arbejde videre med placeringerne, når vi udfører on-page optimering.

Det er altså ikke på den måde en del af hvad vi kategoriserer som overvågning.

Skal vi stå for din overvågning?

Typisk er overvågning blot en del af vores samarbejde med kunden, men vi har også kunder, hvor vores primære opgave er kvalitetssikring af hjemmesiden i form af overvågning som beskrevet ovenfor. Det vigtigste for os er, at vi finder en løsning sammen, som passer til dine behov. Måske har du behov for overvågning af noget på din hjemmeside, som ikke er beskrevet her?

Tag gerne kontakt og fortæl os om dine behov, så finder vi den rigtige løsning, sammen.

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Jakob Hofman

Her er en kendskaber. Det er Jakob

Direktør / Partner

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.