Digital strategi med gratis smagsprøver
Cateringvirksomheden Gastro13 blev etableret i 2013 og privatkunderne var så glade for glade for maden, at rygtet spredte sig, så flere og flere virksomheder forhørte sig for at spørge ind til en mulig frokostordning.
Ejer og stifter, Nicolaj Lauersen, kontaktede Kendskab for at få lavet en solid digital strategi, der skulle imødekomme udfordringerne med at komme ind på markedet for frokostordninger og potentielle kunders manglende viden om, hvordan en virksomhed rent praktisk bliver kunde hos Gastro13.
Kendskab arbejdede med kunderejser og marketing automation, og Gastro13 supplerede med visuelt flotte og velsmagende retter, der blev præsenteret i fotos og i form af gratis smagsprøver, der blev kørt ud til varme leads.
Resultatet førte til, at Gastro13 kom i kontakt med flere mulige kunder, og at virksomhedens sælgere fik adgang til data, der hjalp dem med at opprioritere de bedst mulige kandidater til en frokostordning.
Kombinationen af digital forståelse og god mad viste sig at blive en succes.