On-page optimering er en del af den tredje SEO fase: Indhold. I det nedenstående antager vi at der er styr på Teknik og Struktur.
I overskrifter, så består Kendskabs metode for on-page optimering af:
- Udarbejd en søgeordsanalyse
- Opsætning af sporing på søgeord (det skal gøres FØR vi piller ved noget, så vi kan se udviklingen)
- Mulig justering af URL, hvis der er tale om en eksisterende side
- Skriv titel og beskrivelse til siden
- Strukturér indholdet i teksten, med afsnit og overskrifter, så emnet er afdækket i sin helhed
- Skriv indhold
- Få indhold godkendt af kunde (hvis de ønsker det)
- Indhent billedmateriale fra kunden, leverandører e.lign. (f.eks. produktbilleder)
- Upload tekst og billeder til hjemmeside
- Optimér billeder med alt-tekst
- Interne links: Fra den nye side til andre sider og fra eksisterende sider til den nye
- Opdatering af menuer (hvis nødvendigt)
Ovenstående er vejledende – ingen kunder er ens og vi tilpasser gerne vores proces til lige netop dig. For nogle fungerer Kendskab udelukkende som rådgiver og trykker ikke på knapper, for andre er det os der udfører hele opgaven, når kunden sender besked om at der er oprettet nye produkter på deres webshop.