Synlighed, når kunderne søger
- Indhold, der hjælper og guider
- SEO, som bygger tillid og troværdighed
Dine kunder søger på mange måder og mange steder; på Google, i chatbots eller andre digitale platforme. Vi hjælper dig med at være synlig, hvor de leder, så de trygt kan finde dig og få værdi af dit indhold. Hos Kendskab arbejder vi tæt sammen med dig for at skabe en tilstedeværelse, der føles naturlig, meningsfuld og varig.
Anders Gerlev Herstrøm, SEO produktansvarligSom SEO-rådgivere tager vi altid udgangspunkt i din forretning og dine kunder. Vi arbejder tæt sammen med dig for at skabe en tilstedeværelse, der føles ægte og nærværende, så du bliver fundet af dem, der virkelig har brug for dig.
Søgemaskiner, kunders forventninger og digitale muligheder udvikler sig hele tiden. Vi følger udviklingen tæt og tager nye muligheder ind med omtanke med fokus på det, der skaber reel værdi for dig og dine kunder. Ved at kombinere forståelse, omtanke og moderne værktøjer som AI sørger vi for, at dit indhold når de rigtige mennesker på de rette tidspunkter. Hos Kendskab kan du være sikker på, at vi altid vælger de løsninger, der giver mening for din forretning og hjælper dig med at skabe synlighed og relationer, der holder.

SEO er en vigtig del af rejsen mod at blive fundet og valgt. Vi skaber synlighed sammen – med fokus på det, der betyder noget for dine kunder.
Vi tilbyder to former for samarbejde – alt efter hvad der passer bedst til din virksomhed:
Eksekverende samarbejdspartner – vi hjælper med at udvælge og udføre de forbedringer, der gør størst forskel for dine kunder. Sammen sørger vi for, at dit website bliver mere synligt på Google og i AI-svar.
Rådgivende sparringspartner – vi giver dig de bedste forudsætninger for selv at arbejde med SEO i hverdagen. Ofte starter vi med en workshop, hvor vi sammen afklarer, hvad der giver mest mening for din forretning og planlægger næste skridt.
Uanset hvilken løsning du vælger, er vores tilgang den samme: vi arbejder tæt sammen med dig, så indsatsen giver mening for både din forretning og dine kunder.
Vi tænker SEO som en naturlig del af hele kunderejsen – fra første nysgerrighed til loyalitet. Derfor arbejder vi med synlighed på flere niveauer:
En SEO teknisk analyse betyder, at vi gennemgår din hjemmesides teknik. Vi tjekker det der ligger inde bagved, som man ikke nødvendigvis ser som besøgende. Med andre ord gennemgår vi, hvad Google læser. Her kan vi se de fejl, der kan hindre en god placering eller give kunderne en dårlig brugeroplevelse.
Med udgangspunkt i din virksomhed og de behov i opfylder, laver vi søgeordsanalyser på de områder I gerne vil findes på. Vi identificerer søgeord som stemmer overens med emnet. Søgeordsanalysen er et vigtigt step i din hjemmeside optimering - således kan du være sikker på, at dine kunder finder dig på de søgeord, hvor du er relevant.
Med fokus på søgeordsanalysen og forståelse for dine kunders behov, kigger vi på on-page optimering. Herfra implementerer vi de relevante søgeord. Således kan vi tiltrække flest mulige besøgende - med interesse for din forretning og dit produkt.
En vigtig del af din hjemmeside optimering er links. Når vi taler SEO linkbuilding betyder det, at vi gerne skal linke til og fra andre sider, interne såvel som eksterne. Her sikrer vi, at teksterne på din hjemmeside er fyldt med godt indhold. Dernæst tager vi et kig på relevante samarbejdspartnere, som kan have interesse i at linke til din side.
Med struktureret data, taler vi, så robotterne forstår indholdet på din hjemmeside. Det er information, der ligger inde bagved – i selve koden på hjemmesiden – som robotter nemt kan læse, men er usynligt for brugeren. Den sikrer, at din virksomhed nævnes når AI bliver spurgt, eller der søges på Google.
Måden du strukturerer indholdet på hjemmesiden har stor betydning for brugernes oplevelse og hvor let det er at finde det de leder efter. Når vi hos Kendskab arbejder med struktur, handler det om at sikre, at både mennesker og robotter kan finde alt indholdet på din hjemmeside. Det handler både om teknik og design.
Indholdet er det absolut vigtigste på din hjemmeside – det er årsagen til at den eksisterer til at starte med. Når vi taler om “indhold” i sammenhæng med søgemaskineoptimering hos Kendskab, så handler det om alt hvad din hjemmeside indeholder: Produkter, kategorier, artikler, brugsvejledning, handelsbetingelser og så videre. Her kan du læse mere om hvordan vi arbejder med at forbedre det eksisterende og bygge nyt indhold til din hjemmesides besøgende.
SEO overvågning består hos Kendskab altid af løbende kontrol af Google Search Console og interne links. Derudover tilbyder vi kontrol af indgående links og stave- og grammatikkontrol af din hjemmeside.
Kendskabs SEO framework bygger på fire ben: Teknik, Struktur, Indhold og Autoritet. Det sidste punkt, A'et, er hvad vi skal tale om her. Kort fortalt, handler det om at robotterne, "computerne i skyen" eller AI'er om man vil, ved, at du ved, hvad du taler om. Lykkes det, så bliver du fremhævet, når mennesker stiller spørgsmål til Google, ChatGPT eller andre, hvor din virksomhed er svaret.

Kendskab er et digitalt marketing bureau, og det tager vi højde for i vores SEO arbejde. Du vil møde specialister, som er bekendt med SEOs indflydelse på de andre discipliner indenfor digital markedsføring og sørger for sammenhæng med den overordnede strategi.
Hos Kendskab er SEO altså ikke bare SEO, men en del af en større helhed. Så når vi bygger indhold til din hjemmeside, starter vi med at definere hvad det skal bruges til. Du kan se hele paletten af services vi tilbyder, under menupunktet “Det laver vi”.
Under Cases kan du læse lidt mere om hvordan vi har hjulpet blandt andet Fluenet.dk med SEO i Danmark, Sverige og Norge, ligesom at DanDomain har delt en succeshistorie om vores samarbejde med Smykkebixen – som startede med et dybdegående SEO-arbejde ud fra vores framework.