SEO er fundamentet for din online markedsføring

De 3 SEO faser

Vores dedikerede SEO specialister hos Kendskab

Anders Gerlev Herstrøm
Anders Gerlev Herstrøm
Head of SEO
Thomas Vedel
Thomas Vedel
SEM specialist
Henrik 00542
Henrik Skole Stensbjerg
Search specialist
Plus Ligmed
Vi har samlet et team, der med energi og passion arbejder for at øge din virksomheds kendskab Mød alle Kendskabere

Vi arbejder bl.a. med 👇

Teknisk SEO analyse

En SEO teknisk analyse betyder, at vi gennemgår din hjemmesides teknik. Vi tjekker det der ligger inde bagved, som man ikke nødvendigvis ser som besøgende. Med andre ord gennemgår vi, hvad Google læser. Her kan vi se de fejl, der kan hindre en god placering eller give kunderne en dårlig brugeroplevelse.

Søgeordsanalyse

Med udgangspunkt i din virksomhed og de behov i opfylder, laver vi søgeordsanalyser på de områder I gerne vil findes på. Vi identificerer søgeord som stemmer overens med emnet. Søgeordsanalysen er et vigtigt step i din hjemmeside optimering - således kan du være sikker på, at dine kunder finder dig på de søgeord, hvor du er relevant.

On-page optimering

Med fokus på søgeordsanalysen og forståelse for dine kunders behov, kigger vi på on-page optimering. Herfra implementerer vi de relevante søgeord. Således kan vi tiltrække flest mulige besøgende - med interesse for din forretning og dit produkt.

Linkbuilding

En vigtig del af din hjemmeside optimering er links. Når vi taler SEO linkbuilding betyder det, at vi gerne skal linke til og fra andre sider, interne såvel som eksterne. Her sikrer vi, at teksterne på din hjemmeside er fyldt med godt indhold. Dernæst tager vi et kig på relevante samarbejdspartnere, som kan have interesse i at linke til din side.

Struktureret data

Ved struktureret data, får Google detaljeret information omkring en side på dit website. Det er information, der ligger inde bagved - i selve koden på hjemmesiden. Denne information bruger Google til at skabe gode og informative søgeresultater til brugeren. Således kan vi hjælpe brugerne med, hvad din side reelt set omhandler.

Struktur

Måden du strukturerer indholdet på hjemmesiden har stor betydning for brugernes oplevelse og hvor let det er at finde det de leder efter. Når vi hos Kendskab arbejder med struktur, handler det om at sikre, at både brugere og Google kan finde alt indholdet på din hjemmeside. Derudover skal vi sikre, at strukturen understøtter “best practice” indenfor søgemaskineoptimering.

Indhold

Indholdet er det absolut vigtigste på din hjemmeside – det er årsagen til at den eksisterer til at starte med. Når vi taler om “indhold” i sammenhæng med søgemaskineoptimering hos Kendskab, så handler det om alt hvad din hjemmeside indeholder: Produkter, kategorier, artikler, brugsvejledning, handelsbetingelser og så videre. Her kan du læse mere om hvordan vi arbejder med at forbedre det eksisterende og bygge nyt indhold til din hjemmesides besøgende.

Overvågning

SEO overvågning består hos Kendskab altid af løbende kontrol af Google Search Console og interne links. Derudover tilbyder vi kontrol af indgående links og stavekontrol af din hjemmeside.

SEO står ikke alene

Kendskab er et digitalt marketing bureau, og det tager vi højde for i vores SEO arbejde. Du vil møde specialister, som er bekendt med SEOs indflydelse på de andre discipliner indenfor digital markedsføring og sørger for sammenhæng med den overordnede strategi.

Hos Kendskab er SEO altså ikke bare SEO, men en del af en større helhed. Så når vi bygger indhold til din hjemmeside, starter vi med at definere hvad det skal bruges til. Du kan se hele paletten af services vi tilbyder, under menupunktet “Det laver vi”.

Under Cases kan du læse lidt mere om hvordan vi har hjulpet blandt andet Fluenet.dk med SEO i Danmark, Sverige og Norge, ligesom at DanDomain har delt en succeshistorie om vores samarbejde med Smykkebixen – som startede med et dybdegående SEO-arbejde ud fra vores framework.

Sammen til tops

Måling af succes

Nogle af de overvejelser vi skal gøre os, før vi definerer succes, er hvad dit mål er. Måske er planen for næste år ikke en højere omsætning, men flere medlemmer af kundeklubben? Måske jagter vi lavere klikpriser i Google Ads gennem forbedret kvalitetsscore? Eller skal vi øge brand awareness? Kundetilfredshed? SEO kan være med til alt dette og meget mere, så lad os sammen definere de KPI'er, som rent faktisk skaber den værditilvækst, du ønsker.

Forventninger til SEO

SEO er for komplekst til at vi kan give nogle garantier om førstepladser og trafik her – udover at vi gør vores ypperste for at din hjemmesides teknik, struktur og indhold er det bedste på nettet. En af de variabler du skal være opmærksom på, er hvor meget tid du selv investerer i arbejdet.

Samarbejde

Hvordan du og Kendskab skal samarbejde om SEO er op til dig. Ingen af vores kunder ens. Nogle har egne teams internt som arbejder med SEO, hvor Kendskab er fageksperten de kan ringe til med spørgsmål omkring alt indenfor SEO. For andre løfter vi hele opgaven og rapporterer på det udførte arbejde. Ansætter du en ny medarbejder eller bliver ramt af sygdom, så justerer vi gerne aftalen, så du får det du har brug, når du har brug for det.

Vi tilbyder naturligvis også et kursus i SEO, hvis du selv vil være udførende, men har brug for opkvalificering, f.eks. i forbindelse med insourcing.

Skal vi snakke om din SEO?

Nu har du læst om hvordan Kendskab arbejder med søgemaskineoptimering i brede penselstrøg – hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte en af vores specialister, for en uforpligtende samtale om hvad vi kan hjælpe dig med og hvordan det spiller sammen med de andre digitale kanaler.

 

Her excellerer vi

Error: Value cannot be null. Parameter name: mediaItem

Magento

Justeringer af hjemmesider, med det formål at opnå bedre placeringer på Google og andre søgemaskiner

Anders Gerlev Herstrøm, Head of SEO

Hvad er søgemaskineoptimering?

Svaret afhænger af hvor præcis og dybdegående du vil have det. Citatet til højre er den korte udgave, som med vilje er bredt, for at kunne rumme alle de mange små dele, som søgemaskineoptimering også er.

Skal vi udvide det lidt mere, så er formålet med justeringerne at sikre at både brugere og robotter har en god oplevelse med hjemmesiden og får opfyldt deres behov.

Og nu har vi allerede introduceret to begreber mere:

  • "En god oplevelse"
  • "Behov"

Hvis du her tænker at det begynder at blive rigtig spændende, så deler vi vores tanker om SEO her, hvor vi dykker i mange af de spændende deltaljer om SEO. Synes du tværtimod at det allerede begynder at blive kompliceret, så er Kendskab også et SEO bureau og vi tilbyder at hjælpe virksomheder med alt fra kurser i SEO til at udføre hele arbejdet for jer – og alt derimellem. Kontakt os, for at få lagt en plan for jeres SEO.

Ægte samarbejde

Vi er et digitalt marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse, og vores forretningsmodel afhænger af godt samarbejde. 
Som team skal vi spille godt sammen på tværs af vores fagligheder, og som bureau skal vi have et godt samarbejde med vores kunder.
Det er mennesker, der samarbejder, der driver værket.
Du kan herunde læse mere om vores holdninger til ægte samarbejde.
Ægte samarbejde
Klaviyo
Metaads
Microsoftads
Googleads Badge
Dfw
Leadinfo
Anders Gerlev Herstrøm

Her er en kendskaber. Det er Anders

Head of SEO

Mød hele holdet

Manifest

Tillid

Hav tillid til dem, der har ansvaret. Det betyder ikke, at du skal stole blindt. Du må gerne være nysgerrig og stille spørgsmål, men udvis tillid.

Åbenhed

Vær åben og lydhør. Giv plads til andre tanker og fagligheder end dine egne. På den måde vinder de gode idéer.

Ærlighed

Tal rent ud af posen, men altid med respekt. Det er vigtigt, at du siger til. Især når det er svært. Ros, når nogen gør det godt. God feedback er med til at hjælpe alle fremad.

Hjælpsomhed

Tilbyd din hjælp, hvor den kan bruges, når du har tid og overskud til det.

Engagement

Tag aktivt del i opgaver og samarbejde. Vis interesse for andres perspektiver og del dine egne synspunkter. Sæt en ære i at bidrage til, at vi lykkes sammen – hele vejen i mål.

Mål

Vi aftaler, hvad det er, vi sigter efter.

Det skal være tydeligt, hvad det fælles mål er.

Roller

Ingen skal være i tvivl om, hvem der gør hvad. Derfor fordeles ansvaret tydeligt fra starten.

Tilgængelighed

Det er vigtigt at være til stede i et samarbejde. Man skal kunne få fat på dig, når det er nødvendigt for den fælles proces.

Rytme

Klar kommunikation, faste møder, rettidig opfølgning og nødvendige beslutninger skaber fremdrift.

Værktøjer

Brug de samme platforme og redskaber, så alle kan følge med og forholde sig til processen.