SEO er fundamentet for din online markedsføring

De 3 SEO faser

Vores dedikerede SEO specialister hos Kendskab

Anders Gerlev Hansen
Anders Gerlev Herstrøm
Head of SEO
Thomas Vedel
Thomas Vedel
SEM specialist
Plus Ligmed
Vi har samlet et team, der med energi og passion arbejder for at øge din virksomheds kendskab Mød alle Kendskabere

Vi arbejder bl.a. med 👇

Teknisk SEO analyse

En SEO teknisk analyse betyder, at vi gennemgår din hjemmesides teknik. Vi tjekker det der ligger inde bagved, som man ikke nødvendigvis ser som besøgende. Med andre ord gennemgår vi, hvad Google læser. Her kan vi se de fejl, der kan hindre en god placering eller give kunderne en dårlig brugeroplevelse.

Søgeordsanalyse

Med udgangspunkt i din virksomhed og de behov i opfylder, laver vi søgeordsanalyser på de områder I gerne vil findes på. Vi identificerer søgeord som stemmer overens med emnet. Søgeordsanalysen er et vigtigt step i din hjemmeside optimering - således kan du være sikker på, at dine kunder finder dig på de søgeord, hvor du er relevant.

On-page optimering

Med fokus på søgeordsanalysen og forståelse for dine kunders behov, kigger vi på on-page optimering. Herfra implementerer vi de relevante søgeord. Således kan vi tiltrække flest mulige besøgende - med interesse for din forretning og dit produkt.

Linkbuilding

En vigtig del af din hjemmeside optimering er links. Når vi taler SEO linkbuilding betyder det, at vi gerne skal linke til og fra andre sider, interne såvel som eksterne. Her sikrer vi, at teksterne på din hjemmeside er fyldt med godt indhold. Dernæst tager vi et kig på relevante samarbejdspartnere, som kan have interesse i at linke til din side.

Struktureret data

Ved struktureret data, får Google detaljeret information omkring en side på dit website. Det er information, der ligger inde bagved - i selve koden på hjemmesiden. Denne information bruger Google til at skabe gode og informative søgeresultater til brugeren. Således kan vi hjælpe brugerne med, hvad din side reelt set omhandler.

Struktur

Måden du strukturerer indholdet på hjemmesiden har stor betydning for brugernes oplevelse og hvor let det er at finde det de leder efter. Når vi hos Kendskab arbejder med struktur, handler det om at sikre, at både brugere og Google kan finde alt indholdet på din hjemmeside. Derudover skal vi sikre, at strukturen understøtter “best practice” indenfor søgemaskineoptimering.

Indhold

Indholdet er det absolut vigtigste på din hjemmeside – det er årsagen til at den eksisterer til at starte med. Når vi taler om “indhold” i sammenhæng med søgemaskineoptimering hos Kendskab, så handler det om alt hvad din hjemmeside indeholder: Produkter, kategorier, artikler, brugsvejledning, handelsbetingelser og så videre. Her kan du læse mere om hvordan vi arbejder med at forbedre det eksisterende og bygge nyt indhold til din hjemmesides besøgende.

Overvågning

SEO overvågning består hos Kendskab altid af løbende kontrol af Google Search Console og interne links. Derudover tilbyder vi kontrol af indgående links og stavekontrol af din hjemmeside.

SEO står ikke alene

Kendskab er et digitalt marketing bureau, og det tager vi højde for i vores SEO arbejde. Du vil møde specialister, som er bekendt med SEOs indflydelse på de andre discipliner indenfor digital markedsføring og sørger for sammenhæng med den overordnede strategi.

Hos Kendskab er SEO altså ikke bare SEO, men en del af en større helhed. Så når vi bygger indhold til din hjemmeside, starter vi med at definere hvad det skal bruges til. Du kan se hele paletten af services vi tilbyder, under menupunktet “Det laver vi”.

Under Cases kan du læse lidt mere om hvordan vi har hjulpet blandt andet Fluenet.dk med SEO i Danmark, Sverige og Norge, ligesom at DanDomain har delt en succeshistorie om vores samarbejde med Smykkebixen – som startede med et dybdegående SEO-arbejde ud fra vores framework.

Sammen til tops

Måling af succes

Nogle af de overvejelser vi skal gøre os, før vi definerer succes, er hvad dit mål er. Måske er planen for næste år ikke en højere omsætning, men flere medlemmer af kundeklubben? Måske jagter vi lavere klikpriser i Google Ads gennem forbedret kvalitetsscore? Eller skal vi øge brand awareness? Kundetilfredshed? SEO kan være med til alt dette og meget mere, så lad os sammen definere de KPI'er, som rent faktisk skaber den værditilvækst, du ønsker.

Forventninger til SEO

SEO er for komplekst til at vi kan give nogle garantier om førstepladser og trafik her – udover at vi gør vores ypperste for at din hjemmesides teknik, struktur og indhold er det bedste på nettet. En af de variabler du skal være opmærksom på, er hvor meget tid du selv investerer i arbejdet.

Samarbejde

Hvordan du og Kendskab skal samarbejde om SEO er op til dig. Ingen af vores kunder ens. Nogle har egne teams internt som arbejder med SEO, hvor Kendskab er fageksperten de kan ringe til med spørgsmål omkring alt indenfor SEO. For andre løfter vi hele opgaven og rapporterer på det udførte arbejde. Ansætter du en ny medarbejder eller bliver ramt af sygdom, så justerer vi gerne aftalen, så du får det du har brug, når du har brug for det.

Vi tilbyder naturligvis også et kursus i SEO, hvis du selv vil være udførende, men har brug for opkvalificering, f.eks. i forbindelse med insourcing.

Skal vi snakke om din SEO?

Nu har du læst om hvordan Kendskab arbejder med søgemaskineoptimering i brede penselstrøg – hvis du vil vide mere er du velkommen til at kontakte en af vores specialister, for en uforpligtende samtale om hvad vi kan hjælpe dig med og hvordan det spiller sammen med de andre digitale kanaler.

 

Her excellerer vi

Error: Value cannot be null. Parameter name: mediaItem

Magento

Justeringer af hjemmesider, med det formål at opnå bedre placeringer på Google og andre søgemaskiner

Anders Gerlev Herstrøm, Head of SEO

Hvad er søgemaskineoptimering?

Svaret afhænger af hvor præcis og dybdegående du vil have det. Citatet til højre er den korte udgave, som med vilje er bredt, for at kunne rumme alle de mange små dele, som søgemaskineoptimering også er.

Skal vi udvide det lidt mere, så er formålet med justeringerne at sikre at både brugere og robotter har en god oplevelse med hjemmesiden og får opfyldt deres behov.

Og nu har vi allerede introduceret to begreber mere:

  • "En god oplevelse"
  • "Behov"

Hvis du her tænker at det begynder at blive rigtig spændende, så deler vi vores tanker om SEO her, hvor vi dykker i mange af de spændende deltaljer om SEO. Synes du tværtimod at det allerede begynder at blive kompliceret, så er Kendskab også et SEO bureau og vi tilbyder at hjælpe virksomheder med alt fra kurser i SEO til at udføre hele arbejdet for jer – og alt derimellem. Kontakt os, for at få lagt en plan for jeres SEO.

Manifest

Vi er et digital marketing bureau med erfaring og forretningsforståelse.
Du bliver ikke blot et nummer i rækken, men en tæt samarbejdspartner. Derfor skal vi også være det rigtige match.
I vores manifest kan du læse mere om vores kultur og holdninger.
Synsninger sidder i maven og holdninger i rygraden.
Læs vores manifest
Anders Gerlev Hansen

Her er en kendskaber. Det er Anders

Head of SEO

Mød hele holdet

Manifest

Vi er passionerede.

I Kendskab møder vi på arbejde, fordi vi brænder for at skabe værdi og bedre resultater for vores kunder. Hver eneste dag.

Vi er til lange forhold.

Vi vil skabe langtidsholdbare relationer med vores kunder og skabe sund og bæredygtig vækst for deres forretning. Nu og over tid.

Vi vil være lige begejstrede.

Vi vil samarbejde med kunder, som vil samarbejde med os – og som er glade for det. Hvis samarbejdet ikke fungerer, skal begge parter kunne opsige det NU. Derfor laver vi ingen bindende kontrakter eller tvivlsomme abonnementer.

It takes two to tango.

Vi vil samarbejde med dygtige, lydhøre kunder som har vilje og ressourcer til at vækste deres forretning, og som kan være agile samarbejdspartnere i processen – for de bedste resultater kommer af et samarbejde.

Vi er datadrevne, men...

Data er intet værd uden indsigt. Vi bruger den rigtige data til at stille de rigtige spørgsmål for at finde frem til svar og handlinger, der skaber de gode resultater og overskud på bundlinjen.

Vi tager det personligt.

Vi samarbejder med alvor, oprigtighed, transparens og ansvarlighed – for vi tager vores kunder og den tillid de viser os, personligt.

Vi taler lige ud af posen.

Vi vil ikke gemme os bag smarte forkortelser og gnidrede akronymer – vi vil kalde en spade for en spade. Og vi vil være ærlige – også når det ikke altid er bekvemt.

Vi overholder vores aftaler.

Både vores økonomiske aftaler og de deadlines vi i fællesskab sætter. Derfor får du ingen ubehagelige overraskelser og ekstraregninger med Kendskab.

Vi vil være de dygtigste.

Vi vil tænke fremad og opad og være nysgerrige nørder. Vi vil konstant lære nyt om online markedsføring og menneskers adfærd på nettet – helst før det sker – så vi kan holde os agile og knivskarpe.

Work smarter, not harder.

Vi vil arbejde smartere og benytte os af de nyeste teknologier, men vi vil styres af fornuft og holde os kundens strategi og mål for øje.

Vi vil være en arbejdsplads og en legeplads.

Vi jagter resultater og vil være de bedste til det vi gør – og vi vil have det godt og sjovt mens vi gør det. Vi vil arbejde i en flad struktur, med plads til kreativitet og innovation, hvor alle naturligt tager initiativ og ansvar i det daglige. Sådan bliver vi gladere og dygtigere Kendskabere.

Vi tror på forskellighed og specialisering.

Vi anerkender talent og dygtighed i alle mulige former og afskygninger og vi tror på at forskellighed er sundt. Vi dyrker vores forskelligheder for at blive et dygtigere team. Og så sætter vi pris på en udfordring, lærer af vores fejltagelser og fejrer vores sejre.

Lighedstegn 140

ET PERFEKT MATCH KAN OPSTÅ TILFÆLDIGT, MEN OFTEST OPSTÅR DET VED ET AKTIVT VALG.